Beantwoord

Meerdere documenttypes met Word-extensie aanmaken

  • 3 September 2021
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Binnenkort willen we onze hele bibliotheek met kwaliteitsdocumenten overzetten van een Sharepoint-omgeving naar Zenya.

 

In de originele bib hadden we verschillende Word-sjablonen. Op basis van de titel van het gebruikt sjabloon was het documenttype (proces, procedure, handleiding, …) meteen duidelijk.

 

Op termijn willen we al deze Word-documenten omzetten naar interactieve documenten, maar ik vroeg me af of het in afwachting mogelijk is om in Applicatiebeheer documenttypes met verschillende namen, maar allemaal met .docx als extensie, te creëren. Zo zouden we via de Naam van het documenttype duidelijk kunnen maken of het om een proces, procedure, handleiding, … gaat. Dat documenttype wordt namelijk ook getoond in de zoekresultaten, waardoor dit voor de gebruiker ook meteen zichtbaar en duidelijk is.

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 7 September 2021, 07:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Jules De Doncker 

Beste Jules, misschien dat u iets heeft aan de werkwijze die wij hiervoor gebruiken.

Ik heb een veld “Soort document” van het type “lijst” aangemaakt en hieraan alle document types toegevoegd die we zelf wensten aan te maken.

1. Veld aanmaken “Soort document”

Vervolgens heb ik ingesteld dat het veld “Soort document” ook als filter bij zoekresultaten staat zodat men hierop kan filteren.  Ook al is het document van een ander type (proces, interactief document) toch kan men handig filteren op de zelf aangemaakte lijst van soort documenten.

Veld kan toegevoegd aan filters, infovelden, rapportages, ...

 

Het veld kan je dan ook aan het info-veld (voorheen de tooltip) of rapportages toevoegen.

Ik werk op deze manier waardoor het veld “type document” - dat standaard ingesteld is - op deze manier eigenlijk “vervangen” wordt.  

 

 

 

Hoi @Jules De Doncker,

De extensie docx wordt bij het standaard documenttype Word gebruikt, je kunt deze extensie niet meer bij een ander documenttype gebruiken.

Voor de herkenbaarheid voor de gebruiker zou je wel met een eigen metaveld kunnen werken. Je kunt bijvoorbeeld een veld ‘Type document’ maken met de waarden proces, procedure, handleiding, enz. Dit veld kun je dan ook tonen op je portaal en gebruiken om zoekresultaten te filteren.

Meer informatie vind je in dit topic:

 

Reputatie 2
Badge +5

@Inge Kuijpers , @Els Lowette : Bedankt voor jullie reacties. Dat lijkt me inderdaad een goede oplossing.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring