Powerpoint met hyperlinks in Zenya - zijn er nadelen?

  • 14 June 2022
  • 4 reacties
  • 34 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Tot nu toe werken wij voornamelijk met vrij web documenten, vastgestelde sjablonen of Word/Excel/Visio documenten in Zenya.

We hebben nu in powerpoint een stroomschema gemaakt waarbij wij een voordeel zien t.o.v. Visio. Bij powerpoint heb je bij bewerken niet het tabblad van Zenya verschijnt waarbij je makkelijk hyperlinks kunt aanmaken. Hyperlinks kun je aanmaken door de url te kopiëren en die te plakken aan de tekst in de powerpoint of d.m.v. hyperlink maken in Zenya.

Bij de Visio documenten hebben we momenteel een bug en moeten gebruikers heel lang wachten voor het document zichtbaar wordt, dus voor ons zou er een voordeel zijn om over te gaan naar stroomschema's in powerpoint.

Kan iemand mij zeggen of er nadelen zijn om in powerpoint schema's te maken en die voorzien van hyperlinks? Ik wil het eerst navragen voordat we in werking zetten dat we alles overzetten.


4 reacties

Hoi @Lagewegw,

Wanneer je in Zenya via het hamburgermenu de optie ‘Hyperlink maken’ gebruikt voor het het maken van de hyperlinks, dan kun je deze hyperlinks in het Powerpoint document gebruiken. Powerpoint heeft niet dezelfde functionaliteiten als Visio dus wellicht zal het tekenen van een stroomschema iets lastiger zijn.

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @Lagewegw,

Wanneer je in Zenya via het hamburgermenu de optie ‘Hyperlink maken’ gebruikt voor het het maken van de hyperlinks, dan kun je deze hyperlinks in het Powerpoint document gebruiken. Powerpoint heeft niet dezelfde functionaliteiten als Visio dus wellicht zal het tekenen van een stroomschema iets lastiger zijn.

Ik ken en gebruik die werkwijze, maar ik weet niet of al onze schrijvers dit weten. Gaat er iets mis als schrijvers bovenin de URL kopiëren en die als hyperlink plakken?

Met kopiëren en plakken van de url verwijst de hyperlink naar de specifieke versie van het document op dat moment. Wanneer je dan een nieuwe versie publiceert, werkt de oude url niet meer. Via de hyperlinkwizard maak je een hyperlink naar de laatste versie.

Je kunt dus beter niet de url kopiëren en plakken.

Reputatie 1
Badge +1

Met kopiëren en plakken van de url verwijst de hyperlink naar de specifieke versie van het document op dat moment. Wanneer je dan een nieuwe versie publiceert, werkt de oude url niet meer. Via de hyperlinkwizard maak je een hyperlink naar de laatste versie.

Je kunt dus beter niet de url kopiëren en plakken.

Duidelijk dank je wel.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring