Sjabloon toewijzen aan nieuw proces

  • 13 June 2019
  • 7 reacties
  • 315 Bekeken

Badge
Wanneer je een bv een bestaand word document via "document type wijzigen" omzet naar een proces is er de mogelijkheid aan een sjabloon te kiezen voor dit nieuw aan te maken proces.


Wanneer je echter rechtstreeks een nieuw proces aanmaakt, zie ik nergens de optie om een sjabloon te selecteren of beter nog te verplichten. Hoe kan ik dit wel kiezen/verplichten?


7 reacties

Dit had ik al gevonden, maar het bestand dient .VTX te zijn, terwijl bv een sjabloon in visio .VSTX is en dit wordt niet aanvaard. Via welke weg kan ik een sjabloon aanmaken en hoe zou ik een bestaand sjabloon kunnen aanpassen?


Het bestandsformaat “.VTX “ is het Microsoft Visio 2010 bestandsformaat voor sjablonen.

Nieuwere bestandsformaten voor Visio sjablonen ondersteunen wij nog niet.

 

Bij een beperkte hoeveelheid sjablonen kan de Infoland Servicedesk deze voor jou omzetten naar ".VTX”.

Met 6.2.0 ondersteunen wij het nieuwe formaat wel.

 

Reputatie 2
Badge +3

Ter aanvulling kreeg ik van Erik Franssen @e.franssen  (Infoland) de onderstaande antwoorden op mijn vragen over het gebruik van iProcess samen met Visio 2016 of Visio 365.

  1. Bij het aanmaken van een nieuw document, type ‘Proces’, wordt er een *.vsd bestand aangemaakt in compatibiliteitsmodus (zie afbeelding). Ongeacht welk sjabloon – of geen sjabloon gebruik. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit een (standaard) *.vsdx bestand wordt?
  • Niet, een gebruikt onderdeel van de iProva Client ondersteund VSDX nog niet, daarom slaan we onderwater documenten op als VSD om deze later om te zetten naar VDX van Visio 2010.
  1. Hoe kan ik bij het documenttype ‘Proces’ de bestaande sjablonen aanpassen en omzetten naar de MS Visio 2016 bestandsindeling?
  • Niet, een gebruikt onderdeel van de iProva Client ondersteund VSDX nog niet, daarom slaan we onderwater documenten op als VSD om deze later om te zetten naar VDX van Visio 2010.
  1. Hoe kan ik bij het documenttype ‘Proces’ nieuwe sjablonen toevoegen? Hierbij krijg ik nu de melding dat alleen bestanden met de extensie .vtx zijn toegestaan.
  • Niet, Visio 2016 ondersteund .vtx niet meer, wel kan een sjabloon naar de Servicedesk gestuurd worden zodat wij dit voor u omzetten, echter kunnen wij hier geen garantie op geven dat dit goed blijft werken.
  1. Je geeft aan “de iProva Client ondersteund VSDX nog niet”. Is de verwachting dat dit nog wel gaat gebeuren, en – zo ja – is bekend wanneer?
  • Ja de verwachting is wel dat dit gaat gebeuren, echter kan ik geen tijd aangegeven dit is afhankelijk van onze development afdeling en de keuzes die we gaan maken als Infoland zijnde.

Zodra er m.b.t. keuzes en tijdlijn meer bekend is, horen we dit vanuit het Radboudumc graag!

Dit had ik al gevonden, maar het bestand dient .VTX te zijn, terwijl bv een sjabloon in visio .VSTX is en dit wordt niet aanvaard. Via welke weg kan ik een sjabloon aanmaken en hoe zou ik een bestaand sjabloon kunnen aanpassen?


Het bestandsformaat “.VTX “ is het Microsoft Visio 2010 bestandsformaat voor sjablonen.

Nieuwere bestandsformaten voor Visio sjablonen ondersteunen wij nog niet.

 

Bij een beperkte hoeveelheid sjablonen kan de Infoland Servicedesk deze voor jou omzetten naar ".VTX”.

Badge
Dit had ik al gevonden, maar het bestand dient .VTX te zijn, terwijl bv een sjabloon in visio .VSTX is en dit wordt niet aanvaard. Via welke weg kan ik een sjabloon aanmaken en hoe zou ik een bestaand sjabloon kunnen aanpassen?
Reputatie 5
Dat is inderdaad de oplossing.

Bijkomende vraag: Kan ik zelf een nieuw sjabloon aanmaken/aanpassen noor Iproces?


Jazeker. In applicatiebeheer > documenten > documenttypen kun je 'proces' kiezen. Op het 'sjablonen' tabblad kun je zelf sjablonen uploaden.
Badge
Dat is inderdaad de oplossing.

Bijkomende vraag: Kan ik zelf een nieuw sjabloon aanmaken/aanpassen voor iProcess?
Reputatie 5
staan er op de betreffende map in het documentbeheer wel proces sjablonen ingesteld (zie mapeigenschappen > 'documenttypen en sjablonen')?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring