Beantwoord

Stroomdiagrammen toevoegen in een document

  • 12 May 2020
  • 7 reacties
  • 418 Bekeken

Badge

Dag iedereen,

Ik ben vrij nieuw in het iDoc gegeven omdat ik als tijdelijke functie deze taken op mij heb gekregen.

Nu kreeg ik de vraag van een collega of zij als schrijver stroomdiagrammen kunnen invoegen/aanmaken in documenten.

Ik heb in dit forum reeds gerelateerde topics bekeken en vroeg me nu af of het enkel mogelijk is om stroomdiagrammen op te maken via mediabeheer, en daarna via mediabeheer te importeren in een document?

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 19 May 2020, 08:09

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi @Laura Meulemeester,

Een schrijver kan op twee manieren een stroomdiagram toevoegen in een document:

  1. Bestaand stroomdiagram uit de mediabibliotheek gebruiken.
  2. Een stroomdiagram uploaden (naar de mediabibliotheek) en toevoegen.

 

Badge +1

@Laura Meulemeester 

Als ik het goed begrijp kun je dus niet in een document overschakelen op "stroomdiagram maken", en dan ter plekke een stroomdiagram(metje) maken. Met andere woorden, ik ben verplicht om (eerst) in een ander programma een stroomdiagram te maken en dat te uploaden naar de mediabibliotheek. Daarna kan ik het invoegen in een document. Klopt dat?

@Laura Meulemeester

Als ik het goed begrijp kun je dus niet in een document overschakelen op "stroomdiagram maken", en dan ter plekke een stroomdiagram(metje) maken. Met andere woorden, ik ben verplicht om (eerst) in een ander programma een stroomdiagram te maken en dat te uploaden naar de mediabibliotheek. Daarna kan ik het invoegen in een document. Klopt dat?

Dat klopt inderdaad.

Badge

Hoe komt het dat wanneer ik een stroomdiagram maak en deze ook opsla in mijn mediamap 

ik mijn stroomdiagrammen niet terug vind in mijn mediabibliotheek? 

Met de bedoeling deze toe te voegen aan een interactief document.

 

Mvg Isabelle

Hallo @ivermeir,

 

Heb je het stroomdiagram rechtstreeks in mediabeheer opgeslagen of ingevoegd vanaf “mijn computer” en dan opgeslagen in een mediamap?

Heb je alle mediamappen nagekeken?  Mogelijk is het in een sub mediamap opgeslagen.

 

 

Badge

Goeiemiddag

 

Kan een schrijver een stroomdiagram opstarten? Ik vind geen documenttype ‘proces’ terug onder mijn mapeigenschappen op document sjablonen en kan deze dus ook niet toewijzen aan een schrijver.

Zie ik iets over het hoofd of dien je te beschikken over een specifieke module om dit zichtbaar te stellen?

 

Mvg

Hanne

Reputatie 4
Badge +4

Hi @ivermeir 

Stroomdiagrammen kunnen nog niet worden gebruikt voor Interactieve documenten.
Hier is wel een bestaand idee voor:

 

Hi @Hdebaene,

Zoals mijn collega Inge aangeeft kan een schrijver op twee manieren een stroomdiagram toevoegen in een document:

  1. Bestaand stroomdiagram uit de mediabibliotheek gebruiken.
  2. Een stroomdiagram uploaden (naar de mediabibliotheek) en toevoegen.

Het klopt dat jij het documenttypen Proces niet ziet, jullie maken nog gebruik van het oude licentie model en hebben de module iProces niet.
Hiervoor kun je contact opnemen met je accountmanager van Infoland.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring