Beantwoord

Wijzigingen van schrijvers zichtbaar voor documentbeheerders?


Badge

Hoi,

Ik heb al diverse topics doorgelezen maar kom niet verder met mijn zoektocht. Wij werken nog niet zo lang met schrijvers uitnodigen maar nu heeft een collega (documentbeheerder) dit eens geprobeerd. De schrijver geeft in een opmerking aan dat ze heeft aangepast en aangevuld maar niet exact wat de wijzigingen zijn geweest tekstueel gezien. Is dit te achterhalen in Zenya zoals je bijvoorbeeld in Word ‘wijzigingen kan laten meelopen’  om later te accepteren? Dan kan de documentbeheerder ook zien wat er exact gewijzigd is voordat ze publiceert.

De documentbeheerder is trouwens van mening dat het veld ‘Wijzigingen t.o.v. vorige versie’ niet bedoelt is om wijzigingen aan te geven aangezien onze lezers dat veld kunnen zien en dat is wellicht niet praktisch. Als applicatiebeheerder meen ik wel dat dit het geschikte veld is by the way. 

Ik ben benieuwd welke reactie er komt aangezien dit mijn eerste topic is. Alvast dank voor iedere reactie.

Groetjes,

Charlotte van Beem (applicatiebeheerder Santé Partners)

icon

Antwoord op het topic Kelly de Jong 3 May 2021, 13:38

Bekijk origineel

13 reacties

Hallo Charlotte ( @cvanbeem ),

iProva/Zenya kent bij gestructureerde documenten de mogelijkheid van de wijzigingen bijhouden tov de vorige versie en dit lijkt een beetje op zoals Word dat kent. Een schrijver bij voorkeur iemand die inhoudelijke kennis heeft van het document en daarmee kan bepalen wat de juiste inhoud is. In tegenstelling tot een documentbeheerder die niet perse inhoudsdeskundig is om de rol van documentbeheerder uit te voeren.

Daarnaast is het veld ‘Wijzigingen t.o.v. de vorige versie bedoelt om aan de eindgebruikers (lezers) snel te kunnen tonen wat er in die nieuw gepubliceerde versie is gewijzigd. Ons advies is dan ook altijd om in dit deel niet de gehele wijziging neer te zetten maar bijv. enkel dat in paragraaf x de hoeveel van y is veranderd. Als schrijver of als documentbeheerder is, al dan niet verplicht, dit in te vullen zodat het bij publicatie van de nieuwe concept versie getoond kan worden.

Badge

Hoi Kelly,

Wat leuk om van jou te horen, dank je wel voor je reactie. Onze vorige medewerker applicatiebeheerder heeft geprobeerd om deze documenten aan de man/vrouw te brengen. Maar dat is helaas niet gelukt. Maar uiteindelijk komt dit goed met een nieuwe adviseur Kwaliteit. We houden dit in de gaten, voor de medewerkers zou dit veel onnodig leeswerk schelen als ze door kunnen klikken in inhoudsopgaven en dat je zicht hebt op de gemaakte wijzigingen.

Nogmaals bedankt en groetjes,

Charlotte

Reputatie 1
Badge +6

@Kelly de Jong Ik lees hierboven “iProva/Zenya kent bij gestructureerde documenten de mogelijkheid van de wijzigingen bijhouden t.o.v. de vorige versie en dit lijkt een beetje op zoals Word dat kent.” Kan je dit (misschien met schermafdrukken) nog wat meer toelichten? Of is hier een filmpje van? Ook wij vinden het als beheerder lastig dat we niet “zien” wat de uitgenodigde schrijver allemaal heeft veranderd. Het klopt dat beheerder niet altijd inhoudsdeskundig zijn, maar bij ons hebben beheerders wel de taak om te zorgen voor consistentie en leesbaarheid. Hiervoor is het fijn dat we zien waar er teksten zijn aangepast binnen het nieuwe concept. Alvast dank!

Hallo @lsnoei,

Inmiddels heeft er ook een doorontwikkeling plaatsgevonden mbt opmerkingen die door diverse rollen zijn te maken; door lezers, schrijvers, beoordelaars en beheerders. Hiermee kun je bijv. afspreken met schrijvers dat zij dmv opmeringen kunnen aangeven wat zij hebben gedaan. Opmerkingen zijn mogelijk bij alle type documenten en niet enkel gestructureerde (HTML) documenten.

Mbt het vergelijken kom ik even bij je terug.

 

Reputatie 1
Badge +6

@Kelly de Jong , tnx. Dat is handig (opmerkingen). Vergelijken: hoor graag!

Hoi @lsnoei,

Bij webdocumenten heb je de mogelijkheid om versies te vergelijken (wanneer dit in je Zenya licentie is opgenomen). Wanneer je een document leest, vind je de optie voor het vergelijken onder ‘Meer’:

 

Voor het vergelijken krijg je dan een scherm waarin je de opties kunt kiezen:

 

Reputatie 1
Badge +6

@Inge Kuijpers, dank. Wij hebben deze formats:

 

 

en wij zien dit:

 

Betekent dit dat wij “Vergelijken” niet in onze Zenya licentie hebben opgenomen?

Hoi Lucia, ik heb het even na laten kijken en jullie hebben de benodigde licentie voor i+Compare inderdaad niet.

Reputatie 1
Badge +6

Ach, wat jammer. Dan ga ik ervan uit dat Lunet keuzes heeft moeten maken. Dank voor het uitzoeken @Inge Kuijpers.

Badge +1

Kan de functionaliteit van  i+Compare ook ingezet worden voor de vergelijking van Word documenten? Of is het enkel en alleen webdocumenten???

Want de functionaliteit die ik zie in de schermafbeeldingen van @Inge Kuijpers is eigenlijk precies wat wij nodig hebben. Maar wij hebben dan weer heel veel documenten nog als Word document.

Hoi Fabiënne,

De functionaliteit is alleen voor vrij web documenten en gestructureerde documenten.

MS Word heeft een eigen functionaliteit om wijzigingen zichtbaar te maken. Bij het document kun je aanzetten dat je wijzigingen wilt bijhouden,. Deze wijzigingen kun je daarna dan zichtbaar maken.

Badge +1

@Inge Kuijpers maar de redigeerfunctie van MS Word is voor de beoordelaar niet van toepassing, de beoordelaar blijft binnen Zenya. Dit zou toch gewoon een standaard functionaliteit moeten zijn. En je kan ook je document niet ter beoordeling aanbieden met nog de MS word Redigeerfunctie actief.

Ik zie dat je inmiddels een idee hebt aangemaakt:

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring