Beantwoord

Zenya is traag - hoe doe je onderzoek naar de oorzaak?

  • 18 October 2022
  • 2 reacties
  • 197 Bekeken

Badge +1

Sinds een week is Zenya erg traag bij ons, laden duurt erg lang. Zijn er anderen die hetzelfde probleem hebben? Wil graag weten of het bij Zenya ligt of bij onze eigen IT.

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 19 October 2022, 09:11

Bekijk origineel

Dit topic is inmiddels gesloten

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@elisa.willemsen 

Dag Elisa, ook bij ons werk Zenya inderdaad wat trager bij het inladen van sommige onderdelen sinds een 2-tal weken, vooral aan de achterkant (applicatiebeheer).

Van gebruikers mocht ik nog geen klachten ontvangen.

Reputatie 5
Badge +5

@elisa.willemsen en @Els Lowette
Het is in dit geval van belang om het volgende na te gaan:

  • Is de traagheid afhankelijk van de werkplek (bijvoorbeeld wel traag voor thuiswerkers, maar niet voor medewerkers op kantoor)? Als daar onderscheid in is, dan is het vaak een intern netwerk issue (Firewall, WiFi e.d.).
  • Is Zenya over de gehele linie traag of alleen op specifieke functionaliteiten? Indien het om specifieke functionaliteiten gaat, noteer dan voorbeelden en tijdstippen, dat maakt het verdere onderzoek voor de partijen die er bij betrokken worden eenvoudiger.
  • Wordt er gebruik gemaakt van Zenya SaaS of juist van een On-Premise omgeving?
    Bij een On-Premise omgeving is het verstandig dat de IT afdeling de performance van de server en het netwerk nakijken.
    In het geval van een SaaS omgeving: ga na of er een bekende storing is, via https://status.infoland.nl 

Na deze eerste inventarisatie is het vaak raadzaam om zowel de eigen IT afdeling als de Infoland Servicedesk te betrekken in het verdere onderzoek.
In de regel zal dat een samenwerking tussen IT, Functioneel beheer en de Servicedesk zijn.

Tot slot een ietwat formele opmerking: iedere organisatie heeft in de regel minimaal 2 Servicedesk contactpersonen die meldingen mogen indienen bij de Infoland Servicedesk: 1 Functioneel beheerder en 1 IT medewerker.
Neem contact op met de Servicedesk contactpersoon als jullie de traagheid willen laten onderzoeken door de Infoland Servicedesk.
 

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring