Beantwoord

Zoeken naar het juiste document om te selecteren als hyperlink.

  • 15 July 2022
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Badge +3

Wanneer ik in een document een hyperlink wil invoegen.

Opent als eerste een scherm waar je het doeltype kan selecteren. Als ik vervolgens dan documenten kies dan kan het zo zijn (gezien de grote hoeveelheid aan documenten) dat ik door een hele lijst moet zoeken om bij het juiste document te komen.

Nu kan ik wel iets filteren, te weten op de velden ‘soort document’ en op ‘auteur’. Dit zijn niet de meest interessante velden om op te filteren. Kan ik dit aanpassen naar andere en evt. meer velden.

Zo ja, waar vind ik dan hoe ik dit moet wijzigen.

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 15 July 2022, 10:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Ik begin altijd eerst met het juiste document op te zoeken in KMS en kopieer dan de exacte titel van het document (zonder versienummer uiteraard), deze titel plak ik dan op de juiste plek in het document (zonder haakjes of streepjes dus echt alleen de titel) en dan selecteer ik deze geplakte titel en kies invoegen hyperlink > bij zoeken in de zoekbalk plak ik dan nogmaals de titel > bij zoeken krijg ik dan gelijk het juiste document (een document met exact dezelfde titel hoort niet of zal in ieder geval niet vaak voorkomen in KMS).

Een heel groot voordeel vind ik dat zo de hyperlink de exacte titel van het document draagt waar het naar toe verwijst en wanneer de hyperlink verbroken wordt of niet meer werkt dan is het zo altijd nog eenvoudig te herleiden waar de hyperlink oorspronkelijk naar toe verwezen heeft zodat je het document nog terug kunt vinden. 

Ook b.v. het zoeken in het archief kun je met de exacte titel van een verbroken hyperlink eenvoudig nog een document terug vinden. 

groet, Simone 

Reputatie 3
Badge +4

Beste @Sigrid 

 

Dit betreft een bug in onze software.


De status van deze bug kun je vinden via: https://mijn.infoland.nl/bugs → zoeken op bug 65016

Reputatie 4
Badge +4

@Sigrid 

Ik heb het topic doorgestuurd naar onze servicedesk, zodat je daar veilig een schermafdruk naar kan sturen.

Badge +3

Gezien de namen van onze medewerkers die in deze schermafdruk zullen staan kan ik dit niet toevoegen aan het topic

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Sigrid,

 

Kun je daar een schermafdruk van maken en toevoegen aan het topic?

Badge +3

Fijn! Ik heb het gevonden.

 

Nu alleen nog een aanvullende vraag. Wanneer ik het zoekveld gebruik krijg ik een aantal reacties. Rechts zie ik dan bij mijn filtervelden bijv. ‘naam documentbeheerder (1)’ staan.

Het getal tussen haakjes impliceert volgens mij dat 1 van die documenten van de betreffende documentbeheerder is. Maar als ik dan de naam van de documentbeheerder aanklik kan het zomaar gebeuren dat er meer documenten of geen documenten zichtbaar zijn. Is dat een bug in het systeem of is daar een andere verklaring voor?

Reputatie 5
  1. je kunt deze velden instellen in het applicatiebeheer (let niet op de vreemde veldnamen in het scherm: 
    instellen filtervelden voor aanmaken hyperlink naar document

     

  2. Je kunt ook zoeken: 
    zoeken naar document bij hyperlink aanmaken

     

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring