iProva Discovery versus Gebruikersdag: Geen save the date dit jaar...

  • 26 March 2019
  • 9 reacties
  • 556 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8
Wie keek er niet naar uit: Save the date voor de gebruikersdag in Burgers Zoo!
Helaas, dit jaar gaat die niet komen...
In plaats hiervan de Discovery's: kleinschaliger en regionaal.

14 maart ben ik naar zo'n iProva Discovery geweest welke werd georganiseerd door Infoland. Het evenement vond plaats in Toverland gedurende de ochtend. Gebruikers/applicatiebeheerders uit de regio Zuid-Oost Brabant en Limburg deelde kennis over de onderwerpen TIM (Transmuraal Incident Melden) en interactieve documenten. Daarnaast waren er verschillende stands met de verschillende modulen van iProva, waar je laagdrempelig kon aanschuiven om meer over de module te weten te komen.

Dit was een van de eerste Discovery's in Nederland en België die gehouden werd en Infoland gaf aan dat dit evenement meerdere keren per jaar zou plaatsvinden met verschillende onderwerpen als inhoud.

Op deze Discovery bleek dat de Discovery de gebruikersdag (jaarlijks gehouden in Burgers Zoo) gaat vervangen.
Ik heb hier nog eens over nagedacht en kwam voor mezelf tot de volgende voor- en nadelen van de Discovery:
Voordelen:
  • De Discovery is een goede toevoeging om laagdrempelig met Infoland en andere gebruikers in contact te komen over een specifiek onderwerp.
  • De Discovery is een goede manier om te netwerken
  • Omdat de Discovery regionaal is, is de reistijd korter dan naar Burgers Zoo
Nadelen:
  • Op de Discovery komt niet heel Nederland, waardoor de contacten binnen mijn regio blijven. Voor beginners is de Discovery denk ik laagdrempeliger als de gebruikersdag, maar de gevorderde gebruiker kan hier niet zo veel halen.
  • Niet geheel Infoland is aanwezig op de Discovery.
  • Een gehele presentatie over de toekomstige ontwikkelingen binnen iProva is er op de Discovery niet. Dit was wel aanwezig op de gebruikersdag.
  • Er komt maar een beperkt aantal onderwerpen aan bod. Op de gebruikersdag kwamen meer onderwerpen aan bod in de parallelsessies.
Met andere woorden: Ik vind de Discovery een goed initiatief, maar ik mis de gebruikersdag als deze er daadwerkelijk niet meer gaat komen.

Wat vinden jullie?

Dit topic is inmiddels gesloten

9 reacties

Reputatie 7
@Peter Mijsberg , dank voor je reactie. Momenteel zijn er nog geen nieuwe Discovery's gepland.
Onze collega @Maud van Tongeren , is druk bezig met het plannen van nieuwe events en het evalueren van de afgelopen iProva Discovery's (waarbij we al jullie feedback natuurlijk meenemen).

Het is daarnaast goed te weten dat we naast de Discovery's ook andere klantevents gaan organiseren. We houden jullie via de community en de nieuwsbrief hiervan op de hoogte.
Reputatie 1
Badge +2
Eens met Jeske, ik ben nu niet op de hoogte wanneer er een locale discoverydag is. Maar begreep uit de de reactive van @Hiewwaiy dat we de nieuwsbrief in de gaten moeten houden. Ik zie nu bijvoorbeeld geen Discoveries daarop staan?
Reputatie 6
Badge +7
Vanuit het Radboudumc ( @Mieke Joosten @Peter Derksen @Anja van der Cruijsen @Ivo van Kampen ) vinden we het heel erg jammer dat de landelijke gebruikersdag is afgeschaft! We zijn erg benieuwd naar wat de nieuwe discoverydagen gaan brengen.
Wij vonden zelf het feit dat je gebruikers uit heel het land samen hebt en een enorme diversiteit aan onderwerpen hebt echt een meerwaarde van de gebruikersdag. Je pikte ook snel een onderwerp mee waar je in een separate sessie wellicht niet naar toe was gegaan. In onze agenda's was het ook makkelijk want de gebruikersdag was gewoon 'heilige tijd'! (dit is ook een compliment aan de mensen van icumulus/infoland die deze dag jarenlang georganiseerd hebben)

Ik heb nog geen discovery meegemaakt dus kan daar nog niet over oordelen. Ik vind het wel jammer dat de onderwerpen nog niet bekend zijn bij het inschrijven. Bij de gebruikersdag wist ik dat het altijd de moeite waard was, nu wil ik toch graag de onderwerpen zien om te kijken of het voor mij zinvol is of juist voor een van mijn collega's. Ik ben het eens met @Jeske van Gassel dat het fijn zou zijn als er aangegeven wordt of het meer voor beginners, gemiddelde gebruikers of gevorderden geschikt is.
Reputatie 5
Badge +8
  • Voor beginners is de Discovery denk ik laagdrempeliger dan de gebruikersdag, maar de gevorderde gebruiker kan hier niet zo veel halen.
De Discovery's worden steeds kritisch geëvalueerd. Ik zal jouw feedback ook meenemen. We zouden eens kunnen nadenken over een bijeenkomst met ''gevorderde gebruikers'' waarin we meer de diepte in gaan.
We zouden dit bijvoorbeeld onderdeel kunnen maken van het community event, dat later in het jaar gaat plaatsvinden. Wat zou je daarvan vinden?

De expert-bijeenkomsten vind ik heel waardevol. Ik zou inderdaad graag meer de diepte in willen op bijeenkomsten. Misschien per event aangeven of het voor beginners, gemiddelde gebruikers of voor gevorderden geschikt is.
Reputatie 5
Badge +8
Ook nu naar één discovery geweest, en dat als positief ervaren, maar inderdaad, landelijke contacten zijn zeer welkom. Korte niet hele dag durende sessies op korte reisafstanden zijn gewoon gemakkelijker te combineren in de agenda enzo.

Het was een leuke gefocuste bijeenkomst, maar inhoudelijk wel minder breed. Prima, maar daarmee niet echt een vervanging.

Ik had wel door dat het de vervanging zou zijn, maar ik had daarbij meerdere Discoveries per regio per jaar verwacht. En dan misschien bevindingen van voorgaande Discoveries uit andere regio's daar ook weer terugkoppelen.

Hoi @Marja Engel,

Je krijgt geen uitnodiging als de iProva Discovery in jouw regio plaats vindt.
Alle evenementen komen op onze website te staan: https://www.infoland.nl/evenementen/
Wil je automatisch op de hoogte worden gesteld van de nieuwe evenementen, dan raad ik je aan om je aan te melden voor de nieuwsbrief: https://www.infoland.nl/over-ons/nieuwsbrief/

Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag.

Groeten,
Iris

Reputatie 3
Badge +7
Hallo,

Krijg je een uitnodiging voor de dag in jouw regio?
Hoor graag hoe het een en ander nu werkt.

Gr Marja
Reputatie 5
Badge +6
Hallo Jeske,

Ook ik was verrast dat er geen gebruikersdag komt dit jaar.
Ik ben het helemaal eens met de voor- en nadelen die je noemt. Voor mij is een Discovery event een prima aanvulling , maar geen vervanging van de gebruikersdag.

Groeten,
Arjo Kuiper
Reputatie 7

Hoi @Jeske van Gassel , je was ons net voor! 🙂

We hebben jullie zojuist een mailing verstuurd met meer informatie over de evenementen van dit jaar. Je kunt de informatie ook hier terugvinden.

Bedankt voor je uitgebreide feedback. Dat is erg waardevol voor ons!

Graag neem ik de gelegenheid om even te reageren op een aantal punten:
 

  • Op de Discovery komt niet heel Nederland, waardoor de contacten binnen mijn regio blijven.

We gaan gedurende dit jaar nog een aantal iProva Discovery's organiseren. We hebben hierbij besloten dat iedereen zich hiervoor kan aanmelden, of je nu uit de buurt komt of niet. Op die manier kan iedereen zelf bepalen of hij/zij wil aansluiten.
Naast de iProva Discovery's, gaan we nog andere kleinschalige events organiseren rondom specifieke thema's. Denk hierbij aan de AVG of aan continue verbeteren.
 

  • Voor beginners is de Discovery denk ik laagdrempeliger dan de gebruikersdag, maar de gevorderde gebruiker kan hier niet zo veel halen.

De Discovery's worden steeds kritisch geëvalueerd. Ik zal jouw feedback ook meenemen. We zouden eens kunnen nadenken over een bijeenkomst met ''gevorderde gebruikers'' waarin we meer de diepte in gaan.
We zouden dit bijvoorbeeld onderdeel kunnen maken van het community event, dat later in het jaar gaat plaatsvinden. Wat zou je daarvan vinden?
 

  • Niet geheel Infoland is aanwezig op de Discovery.

Bij de Discovery's zijn er relatief gezien meer Infolanders aanwezig: zo waren we de afgelopen Discovery met 9 man sterk. Op de gebruikersdagen waren er ongeveer 20 Infolanders aanwezig.
De kans dat je een Infolander even 1-op-1 kunt spreken, is dus een stuk groter bij een kleiner event. Daarnaast was ik nieuwsgierig, waarom is het belangrijk dat heel Infoland er is? 🙂
 

  • Een gehele presentatie over de toekomstige ontwikkelingen binnen iProva is er op de Discovery niet. Dit was wel aanwezig op de gebruikersdag.

Ik zal dit punt meenemen.Dit zou in de plenaire sessie meegenomen kunnen worden. We hebben hier nu niet voor gekozen, omdat we de focus hebben gelegd op de Discovery (bezoeken van de stands).
 

  • Er komt maar een beperkt aantal onderwerpen aan bod. Op de gebruikersdag kwamen meer onderwerpen aan bod in de parallelsessies.

Ligt het aan de hoeveelheid onderwerpen of ligt het aan de vorm waarin de onderwerpen gepresenteerd zijn? Via de verschillende stands bieden we namelijk zes verschillende onderwerpen aan.
Bij de Discovery's draait het echt om ontdekken en ervaren. We zullen ook events gaan organiseren, waar het format anders zal zijn.
Denk hierbij aan een kleinschalig event met een spreker over een bepaald onderwerp, waarna er ruimte is tot kennisdeling en netwerken. Of een event dat start met een centrale spreker, waarna er verschillende parallelsessies volgen.

Ben benieuwd naar je reactie!

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring