Training

Aan de slag met Kaartenbakken

  • 5 November 2018
  • 23 reacties
  • 5033 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2413 reacties

Met ‘Kaartenbakken’ kun je objecten (‘kaarten') beheren die je in andere modules van Zenya kunt gebruiken voor allerlei toepassingen, bijvoorbeeld:

  • Registratie van bedden en apparatuur in het ziekenhuis, verpleeghuis etc. voor onderhoud, reparaties, bedieningsinstructies en meer;
  • Beheer van laboratoriumapparatuur waarbij het belangrijk is dat deze regelmatig wordt gekalibreerd en gecheckt en waarvoor afwijkingen direct eenvoudig gemeld moeten kunnen worden;
  • Gebouwen voor beveiliging, zodat er bijvoorbeeld eenvoudig schade gemeld en opgelost kan worden;
  • Apparatuur en machines die onderhouden worden door een Technische Dienst. Taken worden automatisch ingepland zodat je nooit meer een check mist;
  • IT-apparatuur als printers, beeldschermen of laptops, voor het bijhouden van garantie, het eenvoudig (laten) melden van storingen en plannen van updates.

In deze training vertellen we je er meer over.


23 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Hallo Inge,

Ik wil een kaartenbak maken met ontruimingsplattegronden zodat deze via een EHS-ronde te gebruiken zijn. Deze plattegronden zitten al als documenten in iProva. Hoe krijg ik deze documenten nu in de kaartenbak?



gr.,

Erik
Hallo @ekemke ,



Wat wil je doen met de plattegronden? Als je deze moet kunnen raadplegen tijdens een EHS-ronde dan zou je ook een verwijzing naar het document kunnen maken.



Als je de ronde's wilt lopen per plattegrond dan kun je er kaarten van maken, je kunt dan per kaart (plattegrond) een vragenlijst invullen.



Je zou een kaartenbak 'Plattegronden' kunnen maken en dan velden gebruiken als bijvoorbeeld:


  • Naam plattegrond (tekstveld)
  • Bijbehorend document (verwijzing veld)

Bij elke kaart (plattegrond) voeg je dan een verwijzing naar het bijbehorende document toe.
Reputatie 1
Badge +1
Hallo,



Ik wil graag reageren op het start topic, Aan de slag met kaartenbakken.

Naar mijn idee zijn de mogelijkheden om rechten toe te kennen wat te beperkt.

Of ik geef iemand of een groep rechten om een kaartenbak te beheren, dus alles ermee te doen,

ook verwijderen, of alleen leesrechten, dit bij een direct gebruik van een kaartenbak.



Maar in veel gevallen wil je een beheerder of beheersgroep voor een kaartenbak zodat die velden kunnen aanmaken of wijzigen en andere gebruikers zouden kaarten moeten kunnen toevoegen.



Voor zover wij hebben kunnen nagaan kunnen we de rechten zo niet instellen.

Is dit correct? Is er een andere manier om dit toch zo in te richten? Waarom heeft Infoland ervoor gekozen dit soort rechtentoekenning zo niet in te richten, dit lijkt toch een basisfunctionaliteit?



Met vriendelijke groet,

H. Halmans
Reputatie 6
Hoi @H. Halmans, leuk je ook hier tegen te komen!



Met meer type rechten wordt het verhaal ook steeds on-overzichtelijker? Wanneer kan nu iemand wat? Het idee is dat beheerders kaarten kunnen toevoegen, wijzigen en verwijderen. En dat is wel zo overzichtelijk. Wel snap ik de behoefte dat wellicht ook andere mensen kaarten moeten kunnen toevoegen, terwijl ze niet alle andere dingen moeten kunnen. Over dat onderwerp zijn we letterlijk nu aan het nadenken. Dus wordt vervolgd!



Wel gaan we met betrekking tot rechten het ook mogelijk maken dat je rechten per kaart kan instellen. Zo kun je wel veel flexibeler omgaan met het beheer van de kaarten.
Badge +1
Hi,



Wanneer ik de optie 'Download MS Excel sjabloon voor importeren' gebruik, dan krijg ik niet alle velden te zien die ik heb gedefinieerd in mijn kaartenbak. Hoe komt dit?



Groetjes Karin
Hi,



Wanneer ik de optie 'Download MS Excel sjabloon voor importeren' gebruik, dan krijg ik niet alle velden te zien die ik heb gedefinieerd in mijn kaartenbak. Hoe komt dit?



Groetjes Karin




Het klopt dat niet alle velden zichtbaar zijn, je ziet alleen de veldtypen die worden ondersteund bij het importeren. De velden die je niet in het Excel-bestand ziet, kun je niet importeren.
Badge +1
Bedankt Inge, is me duidelijk nu.
Reputatie 5
Badge +8

@Inge Kuijpers, kan ik een al bestaande vragenlijst koppelen aan een nieuwe kaartenbak of een kaart in deze kaartenbak? Ik zie en weet wel dat je documenten, meldingen en taakschema's kunt koppelen, maar mis hier de optie ‘vragenlijsten'. Nu hebben wij bestaande vragenlijsten die we aan kaarten en kaartenbakken willen koppelen, wat is hierin de beste werkwijze?

@Inge Kuijpers, kan ik een al bestaande vragenlijst koppelen aan een nieuwe kaartenbak of een kaart in deze kaartenbak? Ik zie en weet wel dat je documenten, meldingen en taakschema's kunt koppelen, maar mis hier de optie ‘vragenlijsten'. Nu hebben wij bestaande vragenlijsten die we aan kaarten en kaartenbakken willen koppelen, wat is hierin de beste werkwijze?

 

Hoi @Berber Werkman,

Wanneer je een vragenlijst wilt invullen die over een bepaalde kaart/kaartenbak gaat, dan kun je daarvoor een vragenlijst maken met objecttype ‘kaart'. Zie ook dit topic over de verschillende typen vragenlijsten. Is dat wat je bedoelt?

Het objecttype kun je voor een bestaande vragenlijst echter niet meer aanpassen.

Badge +1

Beste Inge,

Ik maakte een contact - kaartenbak voor leveranciers en heb daar een vraagje over.
 

Bestaat er zo iets als een masker voor tel. Nr's bij kaarten in de kaartenbak zodat de telefoonnummers allen zelfde lay out krijgen?

Hoi Jan,

Zo'n masker kennen we nu alleen voor tekstvelden bij Meldingen, zie:
 


Je zou een idee kunnen toevoegen om dit ook bij kaartenbakken toe te kunnen passen.​​

Reputatie 2
Badge +1

Hallo, ik slaag er niet in om 2 velden te koppelen van 2 kaartenbakken. Gekoppelde velden verschijnt niet bij de eigenschappen van mijn velden.

Hallo, ik slaag er niet in om 2 velden te koppelen van 2 kaartenbakken. Gekoppelde velden verschijnt niet bij de eigenschappen van mijn velden.

 

Bij beide kaartenbakvelden dient ingesteld te zijn dat je meerdere waarden kunt selecteren. Staat die instelling goed?
 

 

Reputatie 2
Badge +1

Dit lost niets op. Volgens mij doe ik ergens iets verkeerd.

Het zou moeten werken zoals in dit voorbeeld:

Kaartenbak 'Muzikant' heeft een veld 'Instrumenten' van type 'Instrument (Kaartenbak)' en kaartenbak 'Instrument' heeft een veld 'Muzikanten voor dit instrument' van type 'Muzikant (Kaartenbak)'.
Je kunt beide velden koppelen wanneer bij allebei de velden ‘Selecteren van meerdere keuzes toestaan’ is aangezet. Dit houdt in:
Wanneer een Muzikant wordt toegevoegd of verwijderd bij het veld 'Muzikanten voor dit instrument' bij een instrument, dan wordt het instrument ook toegevoegd of verwijderd bij het veld 'Instrumenten' bij de muzikant.
Wanneer een instrument wordt toegevoegd of verwijderd bij het veld 'Instrumenten' bij een Muzikant, dan wordt de Muzikant ook toegevoegd of verwijderd bij het veld 'Muzikanten voor dit instrument' bij het Instrument.

Bij kaartenbak Muzikant voeg je dan dus een veld Instrument toe en wanneer je dan bij kaartenbak Instrument ook een veld Muzikant toevoegt, verschijnt een extra optie om de kaartenbakken te koppelen:

 

Als je er nog niet uitkomt, neem dan even contact op met onze servicedeks zodat zij kunnen nagaan waar het probleem zit.

Badge +1

Goedemiddag, 

Graag kreeg ik te horen hoe je items van een lijst kan importeren (bvb een lijst veld met 100 items, kan je dit ook op voorhand importeren?). Ik zie dat er wanneer je bij een nieuw veld, bij de optie lijst er een mogelijkheid is om “lijstwaarden ophalen uit externe bron” aan te vinken. En dan krijg je een veld externe bron maar ik kan daar niets opladen. zie figuur

Hartelijk dank alvast om mij verder op weg te helpen

 

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @hlaverge,

Hiervoor moet een externe bron binnen Zenya aangemaakt worden om dit in te stellen zou je contact op kunnen nemen met je applicatiebeheerder.
Ook is het mogelijk de lijstwaarden te importeren middels een maatwerk verzoek hier zijn wel extra kosten aan verbonden. 


Voor meer informatie over importeren middels externe bron zie dit artikel: Hoe maak je gebruik van een externe bron voor metavelden? | Infoland Community

 

Reputatie 2
Badge +1

is kaartenbakken een extra betalende module?

is kaartenbakken een extra betalende module?

 

Hoi @j.vandevijver,

Dat is afhankelijk van het licentiemodel van je organisatie, je kunt hiervoor contact opnemen met jullie accountmanager.

Badge +1

Dag Inge, 

Ik heb een extra vraagje ivm de kaartenbakken. waarvoor dient dit veld (geel gemarkeerd)? ik zou graag een vertrouwelijk veld toevoegen (net zoals bij meldingen) maar ik merk dat onderstaande geel gemarkeerde veld daar niet geschikt voor is? of zijn vertrouwelijke velden nog niet mogelijk? 

Het zou wel echt interessant zijn om enkele vertrouwelijke velden te zien die enkel voor de beheerder van de kaartenbak zichtbaar zijn. 

dank alvast voor je feedback, 

mvg

heleen

 

Hoi Heleen,

In de kaartenbak kennen we inderdaad geen vertrouwelijke velden. Jje zou hiervoor een idee kunnen toevoegen, misschien hebben meer organisaties hier behoefte aan.

Wanneer je ergens een kaart hebt toegevoegd (bijvoorbeeld op een formulier of in een vragenlijst) en je beweegt daar met de muis over, dan wordt de ‘eigenschappenkaart’ van deze kaart getoond. Per veld kun je aangeven of je dit veld wilt tonen op deze eigenschappenkaart.

 

Badge +1

Dag Inge, 

dank voor je reactie! is het mogelijk om mij door te sturen hoe ik dat als idee kan posten en waar? of vind ik hier een vorm van een werkwijze van? 

mvg

heleen

Je komt daar door in de zwarte balk bovenin je scherm op ‘Ideeën’ te klikken:
 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring