Training

Hoe kun je een NPS score tonen op een Dashboard?

  • 18 September 2018
  • 9 reacties
  • 883 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Op het Dashboard van een portaal kun je verschillende diagrammen tonen. Één daarvan is een diagram met de ‘Net Promotor Score’.

We leggen je uit hoe je dit diagram kunt maken.


9 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Ha, een waardevolle toevoeging.



Het zou prettig zijn als je zelf de schaalverdeling kon opstellen, voor wat afwijkende score beoordelingen, maar wel erg fijn dat de originele NPS nu direct te gebruiken is! Ik geef een 9️⃣ en ga dit maar eens promoten binnen de organisatie.
Reputatie 6
Hoi @JesseV Wat bedoel je precies met aanpassen van een schaalverdeling? Want NPS is een universele term, die altijd op een bepaalde manier uitgerekend wordt. Op het moment dat je de schaalverdeling aanpast is het - in mijn ogen - geen NPS meer.



Maar fijn dat je wel enthousiast bent over de functionaliteit!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi @JesseV Wat bedoel je precies met aanpassen van een schaalverdeling? Want NPS is een universele term, die altijd op een bepaalde manier uitgerekend wordt. Op het moment dat je de schaalverdeling aanpast is het - in mijn ogen - geen NPS meer.



Maar fijn dat je wel enthousiast bent over de functionaliteit!




Inderdaad. Dit is de "echte".



Echter komt het vaak genoeg voor dat men de groen-tot-rode smiley in een tevredenheidsonderzoek wordt gebruikt. (b.v. een PTO) Mee eens, dit is geen NPS en heeft niet dezelfde waarde. Maar het afnemen hiervan is veel gemakkelijker. En zal dus sneller correct worden ingevuld door een patiënt na een kort polibezoek dan een 11 optie score.



Kunnen we daar ook ondersteuning voor krijgen?



Reputatie 6
Op dit moment staat dat nog niet op de rol. Wel een leuke manier om de tevredenheid te meten, zo’n pilaartje met smileys!
Badge +2
Fijn dat we nu een NPS-socre kunnen weergeven op het portaal.

Aangezien de NPS-score een indicator is van tevredenheid, zou het leuk zijn als we hier streefwaarden zouden kunnen bepalen en dat het cijfer in bv. rood, oranje, groen komt te staan (obv de ingegeven streefwaarde)...
Badge

@Koen Sterken zijn hier nog updates over? Wij zijn namelijk geïnteresseerd om een korte bevraging met smileys te doen via tablet, maar ik kan dit nergens terugvinden in Zenya.

Reputatie 6

Er zijn vooralsnog geen updates over.

Badge +1

Al meer nieuws hierover?

Reputatie 6

Op dit moment zijn er nog geen concrete stappen. Wat enorm zou helpen is een topic aanmaken in ideeën, zodat andere mensen hier op kunnen stemmen. Bij veel stemmen is de kans groter dat het op de agenda komt!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring