Artikel

Hoe maak je een risico-heatmap?

  • 2 July 2018
  • 8 reacties
  • 1452 Bekeken

Reputatie 6

Op het Dashbaord van een portaal kun je verschillende diagrammen toevoegen. De risico-heatmap is er daar één van.

Lees hier hoe je zo'n heatmap kunt maken.

 


8 reacties

Reputatie 6
Vanaf deze week relevant!
Reputatie 5
Badge +8
@Koen Sterken, kun je ook een headmap maken waarin je meerdere organisatie-onderdelen laat zien? Ik wil graag voor mijn management een headmap klaarzetten waarin alle risico's van het management staan maar waar ook die op organisatie-niveau in staan. Voor mijn gevoel kan ik nu alleen maar per organisatie-eenheid kiezen en daar heeft het management nog steeds niet zoveel aan. Ik hoor graag van je of hier andere mogelijkheden in zijn.
Reputatie 6
Op dit moment is dat niet mogelijk, omdat we er in de eerste instantie voor gekozen hebben om voor overzichtelijkheid te gaan, en hoe meer organisatie-eenheden je toevoegd, hoe minder bruikbaar het overzicht is. Dus op dit moment zijn er geen andere mogelijkheden. Ik ben benieuwd of er meer community-leden behoefte hebben aan een groter overzicht.
Reputatie 6
Badge +7
Mooie toevoeging zo'n heatmap!

Wij gaan hem zeker gebruiken zodra we de mogelijk hebben te updaten naar deze versie.



Begrijp ik uit bovenstaande uitwisseling dat je óf voor de gehele organisatie kiest óf voor één organisatie-eenheid?



Ik zou me in dat geval voor kunnen stellen dat je als aanvullende mogelijkheid zelf een selectie zou willen maken. Het kan heel interessant zijn om een heatmap te zien van alleen kliniek of polikliniek. Of van een centrum (combinatie van 5 klinische afdelingen).

Op het portaal van het centrum zou je graag zo'n heatmap neerzetten bij de M.I.
Reputatie 5
Badge +8
@Silvia van Gils Met de headmap kun je nu kiezen uit één organisatie-eenheid, dus één afdeling of één polikliniek.

Binnen de organisatie-eenheden hebben wij echter bijv. de poliklinieken opgesplitst en de risico's per poli beschreven. We kunnen nu geen headmap maken over alle poliklinieken heen, omdat je niet op een hoger niveau headmaps kan maken (alleen maar op een laagste niveau). Dus een headmap van risico's op organisatie-niveau, op clusterniveau of zoals bij ons op bijv. polikliniek-niveau is niet mogelijk.

En dat is nu juist datgene waar in naar op zoek ben en waar mijn organisatie behoefte aan heeft. Managers willen een headmap voor een totaalbeeld van waar zij verantwoordelijk voor zijn en dan niet een headmap per afdeling (heeft een manager nog tig headmaps nodig).



@Koen Sterken Ik denk juist dat op management/ leidinggevenden-niveau er wel behoefte is aan één overzicht en dat het hierdoor alleen maar duidelijker wordt en niet minder overzichtelijk. Want hoe meer er met één overzicht zichtbaar wordt, hoe bruikbaarder dit voor de organisatie is.
Jammer dat dit nog steeds niet mogelijk is. Een heatmap op het hoogste organisatieniveau is echt wel essentieel ….
Reputatie 1
Badge +1
Globaal risicomanagement is niet mogelijk als je geen heatmap kan aanmaken op het hoogste niveau...
Reputatie 6
In het nieuwe risico-management dashboard (zoals in dit topic getoond) kun je je data precies zo filteren dat je krijgt wat je wilt. Dit wordt in iProva 5.12 opgeleverd. Wellicht biedt dit jullie voldoende overzicht.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring