Voorwaarde op basis van het vergelijken van twee waarden

  • 2 April 2019
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Met behulp van een scorematrix kun je op een formulier velden tonen als de waarde van één veld op het formulier groter is dan de waarde van een ander veld op dat formulier (of juist kleiner is of gelijk is aan). In dit artikel leggen we uit hoe je dat kunt inrichten.


4 reacties

Badge +5

Hallo Kirsten,

In een investeringsflow wordt de prijs van het aan te schaffen goed gevraagd. Wanneer deze hoger is dan bijv. €500.00 moet de flow langs een controleur lopen. Is dit in te regelen mbv een berekening zodat we alleen de vraag naar de prijs in het meldingsformulier op hoeven te nemen en niet een extra vraag of dit hoger of lager is dan €500.00? Ik zat te kijken of ik dit met een scorematrix kon regelen maar volgens mij kan dat niet?

 

vr. groet,

Odette

LabPON

Reputatie 6
Badge +7

Dit kun je via de workflow inregelen. Indien je van het veld waar het bedrag in staat een numeriek veld maakt kun je in de workflow een actie laten uitgaan als de waarde groter dan X is.

Die actie kan het toewijzen aan de controleur zijn, of een actiepunt naar de controleur, net wat je wilt.

 

Badge +5

Dank voor de tip! Volgende vraag: is zoiets ook binnen een formulier in te regelen zodat een voorwaardelijke sectie ingebouwd kan worden?

Dank voor de tip! Volgende vraag: is zoiets ook binnen een formulier in te regelen zodat een voorwaardelijke sectie ingebouwd kan worden?

 

Daar kun je dat op dezelfde manier doen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring