Q&A

Waarom zijn documenten uit een verzamelingengroep niet zichtbaar in het portaal voor eindgebruikers?

  • 21 May 2019
  • 0 reacties
  • 260 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties
De zichtbaarheid van verzamelingengroepen is afhankelijk van de zichtbaarheid van de onderliggende verzamelingen.
Je dient in dat geval het volgende te checken:
  • Ga naar Documenten -> Map(pen) met de documenten achter die verzamelingen: zijn de documenten gepubliceerd?
  • Op dezelfde plek: aan welke leesrol zijn de documenten toegewezen?
  • Ga naar Documenten -> Map en klik op het tabblad "Map", klik op "Eigenschappen openen" en vervolgens op het tabblad "Rechten": zijn de betreffende gebruikers verbonden aan de juiste leesrol?
  • Ga naar Applicatiebeheer -> Portalen: Verzamelingen: bestaat de verzamelingengroep (incl. onderliggende verzamelingen) al?
  • Ga naar Applicatiebeheer -> Portalen: Portalen en klik op het betreffende portaal. Klik op het tabblad "Verzamelingen" en verifieer of de betreffende verzamelingengroep (incl. onderliggende verzamelingen) onderdeel uitmaakt van de portaal inrichting.
Het is belangrijk om de volgende 2 zaken te weten:
  1. Als je tijdens het checken van de instellingen de rechten aanpast voor gebruikers, dan worden die wijzigingen pas zichtbaar als de gebruiker zich af- en weer aanmeldt!
  2. Als je tijdens het checken een nieuwe verzameling aanmaakt, hou dan rekening met een vertraging van plmns een kwartier voordat de verzameling zichtbaar wordt.
Bij deze melding was de oplossing opnieuw aanmelden in een andere browser of in een incognito venster van Google Chrome (CTRL-Shift-N).

0 reacties

Geen reactie

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring