Training

Mogelijke acties op een statusovergang

  • 8 November 2019
  • 6 reacties
  • 1328 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

In de workflow van een melding heb je de mogelijkheid om bij de overgang van een status naar een volgende status één of meerdere acties automatisch uit te laten voeren.

We leggen je in deze training graag uit hoe je deze acties kunt instellen en welke acties je kunt laten uitvoeren.


6 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik wil meerdere voorwaarden instellen voor een actie en daarbij gebruik maken van "of" i.p.v "en". Dit kan wel bij het instellen van voorwaarden voor een automatische status overgang dacht ik. Klopt het dat het niet kan bij acties op de pijl?

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Elke de Boer,

Dat klopt, er is hier wel een bestaand idee over: OPEN Voorwaardelijke workflow actie

Reputatie 1
Badge +6

Is het ook mogelijk om op een status overgang actiepunten de verwijderen? 

Ik heb een meldingstype die uit verschillende statussen bestaat. In status 1 worden een aantal velden gevuld in Formulier 1 (workflow en actieformulier), na het formulier compleet is wordt dit verstuurd naar status 2, waar dmv formulier 2 de informatie gecontroleerd word door een andere persoon.

Als er fouten staan op formulier 1 moeten deze worden gecorrigeerd door de invuller van formulier 1. Om deze daar een taak voor te geven wordt de status van de melding handmatig “terug gestuurd” naar status 1. Formulier 2 kan namelijk alleen worden verstuurd wanneer alle informatie van formulier 1 correct is (controle akkoord = volgende stap). Als de melding terug gestuurd van status 2 met een openstaand actiepunt blijft deze actie openstaan, wanneer formulier 1 opnieuw verstuurd wordt wordt de actie om formulier 2 in te vullen weer opnieuw aangemaakt (conform de acties op de status overgang), maar nu staan er dus 2 acties in de melding om hetzelfde formulier in te vullen.

 

 

Hallo @AnnetteG 

Je zou in formulier 2 een extra veld “akkoord / niet akkoord form 1” toe kunnen voegen. Als bij dit veld akkoord wordt geselecteerd dan worden de te vullen velden van formulier 2 getoond. Na vullen van de deze extra velden en versturen wordt het actiepunt afgesloten en kan de melding naar de volgende status.

Als “niet akkoord” wordt geselecteerd en het formulier wordt verstuurd dan wordt ook het actiepunt afgesloten maar gaat de melding terug naar status1. 

Is dit een bruikbare oplossing?

Reputatie 1
Badge +6

Hoi Cindy,

 

bedankt voor je antwoord. Ik was er al bang voor dat het niet op de makkelijkste manier kan ;)

als het goed is heb ik het nu inderdaad het zo ingericht als je voorstelt. Is nog wel een klusje als je met verschillende automatische status overgangen werkt om te zorgen dat de melding niet vastloopt in een loop!

Reputatie 5
Badge +5

@AnnetteG 

Mogelijk is deze wetenswaardigheid ook interessant:

Je kunt een workflow formulier op twee manieren aanbieden:

  1. Vanuit een statusovergang (pijl): dit type actiepunten blijft openstaan totdat het actiepunt is afgehandeld of de melding gesloten wordt
  2. Op een status (blokje): dit type actiepunt kan alleen uitgevoerd worden zolang de melding zich in die status bevindt. Als de melding de status verlaat voordat het actiepunt is afgehandeld, dan wordt het actiepunt verwijderd.  

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring