Artikel

De WAT MOET IK DOEN- Tabel voor het afhandelen van je meldingen

  • 11 July 2018
  • 6 reacties
  • 1358 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Als coördinator van een melding heb je heel veel zaken die je kan gaan doen om het melddossier af te ronden. Deze gewenste handelingen verschillen vaak ook nog eens per status van de melding.

Voorbeeld: je moet op de eerste status het meldformulier lezen, het coördinatorformulier aanvullen en een actie uitsturen naar een medewerker. Op de tweede status ga je het coördinatorformulier verder aanvullen op basis van de uitgevoerde actie en moet je nog een emailbericht versturen vanuit de “extra info”-tab.

Je kunt al deze stappen natuurlijk handmatig gaan uitvoeren door naar de verschillende tabbladen te navigeren en deze acties, in een logische volgorde, uit te voeren.
Maar hoe handig zou het zijn als je op één tabblad kunt blijven en je als coördinator vanuit deze plaats al deze handelingen in de meest logische volgorde kunt uitvoeren?
De wat moet ik doen-tabel biedt hierbij uitkomst!

In dit artikel leggen we uit hoe je deze tabel als applicatiebeheerder eenvoudig kunt instellen.
 

39cbd73b-8f82-41cf-978f-10dc15702374.png


Hoe richt je het in?
• Zorg ervoor dat je de iProva-applicatiebeheerrechten hebt.
• Vervolgens ga je naar Applicatiebeheer > Meldingen > Meldingstypen.
• Richt eerst de statussen van je workflow in zoals je ze wilt hebben.
• Ga daarna naar de status waar je de ‘’wat moet ik doen-tabel’’ wil inrichten.
• Klik op "Wijzigen".
• Voeg een rij toe en geef deze stap een naam.
• Klik dan rechts op “actie toevoegen” en kies de gewenste actie.
• Klik op "OK".
• Je kunt meerdere acties in eenzelfde stap zetten.
• Je kunt de stappen in de gewenste en meest logische volgorde zetten.

Tips:
• Zet de stappen om over te gaan naar de volgende status onderaan, omdat dit de laatste stap is op deze status.
• Indien je meerdere statussen kunt kiezen, plaatst dan de meest gebruikte status bovenaan.

 

 

2c21459d-736b-4935-94ca-e62bb5a74628.png



Waarom een ‘’wat moet ik doen-tabel’’?
Door het maken van deze wat moet ik doen-tabel kun je de coördinatoren ontlasten; zij hoeven niet meer zelf uit te zoeken welke stappen ze moeten doorlopen om een volledige afhandeling van een melding te verkrijgen.

Op deze manier beperk je ook het risico voor de coördinator om vast te lopen op een ingestelde voorwaarde voor een statusovergang. Je loodst hem via de Wat moet ik doen-tabel immers naar de verplicht in te vullen formulieren en velden.

 

Wie kan de "wat moet ik doen-tabel” zien? 
Dat geef je aan bij het meldingstype op tabblad ‘Rechten’ in de sectie ‘Leesrechten per rol'. De acties die in de tabel staan, kun je alleen uitvoeren als je ook rechten voor die actie hebt.

 

 


6 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Graag nog de mogelijkheid van een knop toevoegen voor het invullen van de zelf gemaakte (Rode) formulieren
Reputatie 1
Badge +1
Graag nog de mogelijkheid van een knop toevoegen voor het invullen van de zelf gemaakte (Rode) formulieren

Dag Tineke,
Als je kiest voor de optie "Actie aanmaken", kan je een actie aanmaken om een van deze workflowformulieren in te vullen. De coördinator van de melding kan dan kiezen wie dit formulier zal moeten invullen.
Badge

wij hebben bij het instellen van de leesrechten per rol niet de mogelijkheid deze aan te zetten voor welke rol dan ook, de kolom is aanwezig echter nergens de mogelijkheid om deze aan te vinken 

 

Hallo Daniël,

Bij sommige meldingstypes is het niet mogelijk om de “Wat moet ik doen” tabel in te schakelen. Onze servicedesk kan dit probleem verhelpen. Ik zal je vraag daarom doorzetten naar de servicedesk die deze verder zullen behandelen.

Reputatie 3
Badge +4

Door onze Servicedesk is een herstel actie uitgevoerd op de database, waardoor de tabel te bewerken is

Reputatie 5
Badge +5

@Stefan Langers en @Silvia van Gils Ik heb van jullie reacties nieuwe topics aangemaakt, dat lijkt me zuiverder in relatie tot de opvolging ervan.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring