Q&A

Hoe kan ik de velden van een meldingstype globaal maken?

  • 14 May 2019
  • 9 reacties
  • 436 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Ga naar Applicatiebeheer > Meldingen: Velden kun je in de kolom 'Meldingstype' filteren op globaal of op meldingstype.

Als je op meldingstype filtert, krijg je de lokale velden te zien. Als je op het veld klikt, kun je deze bewerken. Bij meldingstype kun je dan kiezen voor 'Globaal veld'. Hierdoor wordt het veld omgezet van lokaal naar globaal.

De wereldbol geeft de benaming van het veld in andere talen aan.

9 reacties

Badge +1

Als ik een meldingstype-veld -wat in gebruik is- wil omzetten tot een globaal veld, moet ik dit veld herbenoemen (conform de foutmelding die wordt gegenereerd). 

Wil dit zeggen dat in feite een ‘nieuw’ veld wordt aangemaakt en dat de reeds geregistreerde data dus niet samengevoegd zal worden met de nieuwe data vanuit dit globaal veld? 

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @IlseJanssen,
 

Welke foutmelding krijg je te zien bij het omzetten van veld?
Wanneer je een lokaal veld wijzigt naar globaal dan blijft de data bewaard.
 

 

Badge +1

Ok. Dus ook als ik de veldnaam verplicht moet wijzigen? 

 

Hallo @IlseJanssen

 

De fout geeft aan dat er al een globaal veld bestaat met diezelfde naam.  Dit zou je moeten kunnen terugvinden onder Applicatiebeheer > Meldingen: Velden.
 

Als je de veldnaam wijzigt van een veld dan blijft de data bewaard. Dit is enkel de naam van het veld. Onder water, in de database, wordt gewerkt met een ID. Dat blijft gelijk bij de naamswijziging.

 

Badge +1

Ok, bedankt Cindy!

Reputatie 5
Badge +6

@Cindy Segers 

Dag Cindy ik had net eenzelfde vraag. Ik zou ook van een veld een globaal veld willen maken. Ik lees dat de foutmelding hierboven weergegeven en naamswijziging geen invloed heeft op het veld. Ik gebruik het oorspronkelijke veld wel in de workflow voor instellen overige betrokkenen. Als ik de veldnaam wijzig hebben we 2 velden. Het globale met gewijzigde naam en het oordpronkelijke in het meldformulier en worklow. Deze worden achterliggend als 1 veld beschouwd als ik goed begrijp, het is niet nodig om het veld binnen het meldtype en de bijhorende instellingen te vervangen door het globale veld?

Hallo @Els Lowette,

In het voorbeeld van IlseJanssen. Zij hadden een globaal veld met naam “ZOL 2 - CSA - probleem” en een lokaal veld met diezelfde naam “ZOL 2 - CSA - probleem”.
Als ze dan het lokale veld globaal wilden maken kwam de waarschuwing dat er al een globaal veld met dezelfde naam bestond. Het lokale veld globaal maken en hernoemen, wordt dan doorgevoerd in de meldingstypes waar het in gebruik is. De acties waarbij dit veld gebruikt is blijven werken. Daarin wordt het veld ook hernoemd.

Graag verneem ik of dit antwoord volstaat?

Reputatie 1
Badge +1

@Cindy Segers ik heb zojuist ook geprobeerd om een veld van een specifiek meldtype te wijzigen naar een globaal veld en krijg dezelfde melding als hierboven beschreven. We hebben echter geen globaal veld wat die naam al heeft en ik wil de naam juist behouden. Wat kan ik dan het beste doen? 

Hoi @Suzanne Janssen,

Je kunt hiervoor het beste jullie contactpersoon contact op laten nemen met onze servicedesk, zij kunnen dan kijken waarom je de melding krijgt en hoe je dit wellicht kunt oplossen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring