Q&A

Waarom kan een gebruiker met het recht 'overige betrokkene' de meldingen niet zien?

  • 30 June 2020
  • 6 reacties
  • 352 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

De rol van "overige betrokkene" biedt de mogelijkheid om per specifieke melding een 'medelezer' in te stellen.

Bij de rechten van het meldingstype geef je aan wie er ‘overige betrokkene’ kunnen zijn.  Bij de melding dien je deze betrokkenen nog toe te voegen om ze ook daadwerkelijk rechten voor de melding te geven.

Dit kun je automatisch doen via een actie in de workflow en/of handmatig bij de details van de melding zelf (tabblad ‘Acties en voortgang’ > sectie ‘Betrokken personen').


6 reacties

Badge

Dank je wel voor je antwoord. Jammer dat het niet kan ‘met 1 druk op de knop’. Ik ga met mijn apotheekcollega overleggen of het zinvol is om de toevoeging handmatig per melding te doen.

Beste Inge,

Zojuist heb ik een medewerker van de apotheek via de workflow als overige betrokkene ingesteld bij medicatiemeldingen, zodat zij de toekomstige medicatiemeldingen kan zien. Is het mogelijk om haar met terugwerkende kracht alle medicatiemeldingen te laten zien? Zoals je dat bijvoorbeeld bij iDocument doet, door de eigenschappen van een aantal geselecteerde documenten of mappen aan te passen.

Groeten,

Hanneke Friebel, Spijkenisse Medisch Centrum

Hoi @Hanneke Friebel,

Je kunt dat helaas niet voor meerdere meldingen tegelijk alsnog doen, je dient haar dan bij elke melding toe te voegen.

Wat wel kan helpen is een filter in de lijst van meldingen aanmaken voor medicatiemeldingen, wanneer je dan de eerste melding selecteert, kun je rechtsboven met de pijltjes naar de volgende/vorige melding gaan. 

Badge

Beste Inge,

Zojuist heb ik een medewerker van de apotheek via de workflow als overige betrokkene ingesteld bij medicatiemeldingen, zodat zij de toekomstige medicatiemeldingen kan zien. Is het mogelijk om haar met terugwerkende kracht alle medicatiemeldingen te laten zien? Zoals je dat bijvoorbeeld bij iDocument doet, door de eigenschappen van een aantal geselecteerde documenten of mappen aan te passen.

Groeten,

Hanneke Friebel, Spijkenisse Medisch Centrum

Reputatie 2
Badge +6

Fijn; dan ga ik dit met de applicatiebeheerder bespreken want we kwamen er niet uit!

Dat zou prima kunnen inderdaad, je kunt dat de fysiotherapie bij Rechten toevoegen aan de rol ‘overige betrokkene’ en in de workflow de actie ‘overige betrokkene toevoegen’ opnemen met de voorwaarde dat type incident = valincident.

Reputatie 2
Badge +6

Bij valincidenten willen we altijd dat standaard de fysiotherapie op de hoogte wordt gebracht dat er een melding is. Kun je dat dan op die manier inrichten: dus door fysio als "overige betrokkene” bij dit soort meldingen in te stellen zodat fysio dan bij alle valincidenten altijd  automatisch wordt geïnformeerd?

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring