Q&A

Waarom kan ik de actie 'Retour melder' niet kiezen in de 'Wat moet ik doen'-tabel?

• 20 January 2022
  • 9 reacties
  • 129 Bekeken

• Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2430 reacties

Deze actie kun je alleen toevoegen wanneer bij het meldingstype is aangegeven dat meldingen retour gestuurd mogen worden naar de melder.

De optie ‘Meldformulier kan worden teruggestuurd naar de melder voor correcties of aanvullingen’ vind je bij de algemene eigenschappen van het meldingstype.

9 reacties

Reputatie 1
Badge +6

Hoi Inge,

kun jij mij helpen met de volgende vraag. Voor wie is het mogelijk om de melding retour naar de melder te sturen? Wij willen we graag dat een actienemer het formulier retour melder kan doen wanneer er fouten zijn gevonden in het meldformulier. 

Ik heb de optie “Meldformulier kan worden teruggestuurd naar de melder voor correcties of aanvullingen” op ja staan, de actie toegevoegd aan de wat-moet-ik-doen-tabel en actienemers rechten gegevens op die tabel, maar de optie is grijs en kan dus niet aangeklikt worden.

Is er een manier waarop actienemers dit wel kunnen uitvoeren? Of is het alleen mogelijk voor coördinatoren?

Hoi @AnnetteG,

Alleen coördinatoren kunnen het formulier terugsturen naar de melden, actienemers hebben hier geen rechten voor.

Beste 

Ik heb een aanvullende vraag. Indien de melder geen e-mailadres heeft ingevuld, kan de coördinator dan nog steeds op de knop 'Retour melder' klikken? En als dat mogelijk is, krijgt de melder hiervan dan een taak?

In ons ziekenhuis heeft niet iedereen een e-mailadres, en we vragen ons af hoe we kunnen communiceren met de melder of extra informatie van hen kunnen verkrijgen wanneer dit nodig zou zijn.

Vriendelijke groeten, Hanna

Beste 

Ik heb een aanvullende vraag. Indien de melder geen e-mailadres heeft ingevuld, kan de coördinator dan nog steeds op de knop 'Retour melder' klikken? En als dat mogelijk is, krijgt de melder hiervan dan een taak?

In ons ziekenhuis heeft niet iedereen een e-mailadres, en we vragen ons af hoe we kunnen communiceren met de melder of extra informatie van hen kunnen verkrijgen wanneer dit nodig zou zijn.

Vriendelijke groeten, Hanna

Hoi Hanna,

Je kunt de knop alleen gebruiken als de melder bekend is en een e-mailadres heeft. Indien er geen mail gestuurd kan worden, zou er alleen een taak aangemaakt kunnen worden. Die taak zou dan mogelijk over het hoofd gezien kunnen worden wanneer een gebruiker niet actief naar ‘mijn taken’ kijkt. Vooral voor ‘melders’ die vaak verder geen rol hebben binnen Zenya lijkt dat een reëel scenario.

Badge +1

Hoi,

is het mogelijk om een meldformulier retour te sturen als de melding via een mobiel formulier is gestart?

Reputatie 2
Badge +3

Beste @Renee Franssen ,

Een melding doorloopt dezelfde workflow als deze via een mobiel formulier is ingevuld.

Op het moment dat op het mobiele formulier de naam en e-mailadres ingevuld zijn en in de workflow is ingesteld dat deze teruggestuurd mag worden, dan is dat ook mogelijk bij mobiele formulieren.

Badge +1

Beste @Marjolein vd Wijst,

De melder ontvangt inderdaad een e-mail bericht, maar krijgt vervolgens onderstaande tekst in beeld:

Toegang geweigerd

U heeft geen toegang tot de webpagina die u wilt bezoeken.

Hoi Renee,

Het zou dan kunnen dat de gebruiker op dat moment niet is aangemeld. Je kunt dat zien aan de initialen die rechts in de bovenbalk zichtbaar zijn.

Als de gebruiker wel was aangemeld, kun je het beste contact opnemen met de servicedesk zodat zij kunnen kijken wat er misgaat.

Badge +1

Hoi Inge,

ik had verwacht dat als ik vanuit een e-mail op afhandelen klik en op dat moment Zenya niet heb openstaan dat er dan een inlog zou verschijnen ipv toegang geweigerd. Vandaag is dit wel het geval dus erg vreemd dat het eerder ‘fout’ ging. Wel fijn dat het nu in ieder geval werkt. 

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring