Skip to main content
Vraag

Actienemer laten weten dat een actiepunt voor meerdere actienemers is afgehandeld

• 3 September 2024
  • 5 reacties
  • 26 Bekeken

Bij een melding kan een actiepunt aan meerdere actienemers worden gestuurd. Wat de actienemers verwarrend vinden is dat wanneer een van de actienemers het actiepunt afhandeld zonder dat de anderen hiervan op de hoogte zijn, de andere actienemers de melding krijgt ‘Je hebt geen rechten om dit actiepunt te bekijken’. Het zou beter zijn als er staat ‘Actiepunt is al afgehandeld'. Dit is een stuk duidelijker en geeft minder verwarring bij de actienemers.

Groet Diana

@Diana 

Als een actiepunt voor meerdere actienemers zodanig is ingesteld dat het actiepunt is afgehandeld wanneer een van de actienemers het actiepunt heeft afgehandeld, dan verdwijnt die taak voor alle overgebleven actienemers uit het Zenya takenoverzicht.

Er zijn ook medewerkers die actiepunten opvolgen vanuit de mail. Die mail wordt niet ingetrokken of verwijderd als een actiepunt van voornoemde inrichting is afgehandeld door een ander.
Maar: de link in die mail zal niet werken voor gesloten actiepunten, met voornoemde tekst tot gevolg: de actienemer heeft namelijk inderdaad geen recht meer op het actiepunt.

Om dit op te lossen is het goed om te weten dat iedere gebruiker een abonnement kan instellen op e-mail berichtgeving van het type "Aan mij toegewezen actiepunt is verwijderd” - op basis daarvan weet de actienemer dat een actiepunt niet meer van toepassing is, zodat hij/zij de eerder verzonden mail kan verwijderen.

Samenvattend: als je via het Zenya takenoverzicht werkt, dan wordt de takenlijst automatisch bijgewerkt.
Alles wat via de mail en/of de berichtensectie van het Zenya takenoverzicht loopt, kan alleen handmatig door de betreffende gebruiker opgeschoond worden.

@Chaim Leunissen 

Het klopt ik heb medewerkers die bij mij vanuit de ontvangen mail hebben aangeklopt waarom zij de melding krijgen ‘Je hebt geen rechten om dit actiepunt te bekijken’. Als ik vanuit mijn overstijgende functie op dezelfde mail klik dan krijg ik wel te zien ‘Actiepunt is al afgehandeld'. Waarom kan dit dan ook niet aan de actienemers getoond worden maar moeten zij dit met een abonnement instelling invoeren?

Groet Diana

@Diana 

Mijn insteek is om te voorkomen dat actienemers bezig zijn met taken die niet langer relevant zijn (actiepunt is immers al afgehandeld).
Misschien dat dit een goede werkwijze is voor jullie actienemers:

• Men krijgt een mail binnen over een actiepunt
  • Men gaat vervolgens naar het Zenya takenoverzicht om na te gaan welke actiepunten daarvan nog actueel zijn: gedeelde actiepunten die reeds door een ander zijn afgehandeld zijn daar niet langer zichtbaar

@Chaim Leunissen 

Helaas werkt het zo niet op de werkvloer. Een eenmaal ontvangen mail wordt toch aangeklikt als men er aan toe komt. Aan de mail van een actiepunt kan de actienemer ook niet zien als dez aan meerdere gestuurd is. Je ziet alleen je eigen mailadres bij aan en niet die van eventueel andere actienemers.

Dan blijft mijn wens dat dan het systeem aangeeft is al afgehandeld ipv je hebt geen rechten. 

Als meer organisaties deze wens delen zou ik dit idee toch vast willen houden.

Groetjes Diana 

Er is een Servicedesk ticket gestart, omdat ik deze uitkomst tot dusver niet kan reproduceren en verder wil onderzoeken.
De uitkomst daarvan zal hier gedeeld worden.

Reageer