Actiepunt formulier invullen na afsluiten melding

  • 7 June 2022
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Graag even het advies van (ervaren) Flow gebruikers

In onze workflow zit een actiepunt “formulier invullen” dat verzonden wordt op het ogenblik dat de melding gebeurt.  In 1ste instantie hadden we de idee dat de coördinator de melding mocht afsluiten vooraleer dit formulier is ingevuld. Binnen Flow is dit echter niet mogelijk gezien eens een melding afgesloten het uitvoeren van het actiepunt formulier invullen niet meer mogelijk is.

Hoe richten jullie dit in of brengen jullie de coördinator op de hoogte dat hij pas kan afsluiten van zodra het formulier is ingevuld.

Zijn er nog gebruikers dit het nuttig zouden vinden dat ook na het afsluiten van een melding bepaalde actieformulieren nog kunnen ingevuld en toegevoegd worden aan een melding.  

Het afsluiten van de melding kan sneller dan het invullen van het betreffende formulier, dit is noodzakelijk toch heeft geen invloed op de verdere afhandeling van de melding, vandaar mijn vraag.

Nu dit de melding langer te blijven openstaan dan noodzakelijk vooraleer deze kan afgesloten worden.

Het zou fijn zijn mocht ik enkele tips ontvangen van hoe jullie hiermee omgaan/Flow  inrichten?   

 


4 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Dank voor jullie reactie. Ik begrijp dat het zo werkt.

gr Bart

Reputatie 5
Badge +6

Ha Els, 

Voor je eerste vraag/probleem kan je misschien als voorwaarde voor het afsluiten instellen dat een bepaald veld op het coördinatorformulier moet zijn ingevuld? (zo is dit bij ons ingericht bij het meldtype voor incidenten).

Verder ben ik het eens met @Jenny dat een melding niet kan worden gesloten als niet alle acties zijn afgehandeld. Ik begrijp je wens, maar ik vind het ook logisch dat er geen info meer aan aan melding kan worden toegevoegd als deze is afgesloten.

groeten Arjo

 

Reputatie 2
Badge +5

Ja!

De klinische fysici willen graag tags (subcategorieën van Aard  na “Apparatuur”) kunnen aanpassen en enkele tags (nieuwe velden) toevoegen. Zij willen echter niet de afhandeling frustreren dan wel dit taggen tijdig doen. Dus willen zij (ook) bij een afgehandelde melding e.e.a. toevoegen en ook (indien mogelijk) aangevinkte veldwaarden wijzigen (dat mag natuurlijk niet bij risico's, vandaar wellicht de beperking, maar die beperking kun je ook op een veld zetten, nl. na invullen door … wordt waarde definitief.)

Hoor graag jullie ideeën.

gr Bart

 

Reputatie 2
Badge +6

Ik persoonlijk vindt het wel logisch dat je een melding niet kan afsluiten als alle acties nog niet zijn uitgevoerd. Hoe weet je anders dat alles gedaan is wat er van de actienemer verwacht wordt.

 

Wat je eventueel kan doen is een extra status inbouwen. De melding kan dan naar die status in afwachting van het invullen van het actieformulier. Zodra alle acties zijn ingevuld kan de status van de melding automatisch naar de status afgehandeld. Eventueel kan je de eigenaar van de melding nog een e-mail sturen zodat deze weet dat de acties zijn afgehandeld en dat de melding daardoor de status afgehandeld heeft gekregen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring