Beantwoord

Aparte rechten per meldformulier binnen een meldtype, kan dat?

  • 26 October 2022
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Het is mogelijk om binnen één meldtype meerdere meldformulieren te maken, maar is het ook mogelijk om verschillende rechten voor de verschillende meldformulieren in te stellen.

 

Ik zou bijvoorbeeld een 2e meldformulier willen maken binnen het meldtype: ‘Incidenten’ voor alleen polibloedafname personeel met voor hen specifieke velden.

 

Hun input wordt dan gebruikt voor een gezamenlijk achterliggende workflow en rapportage

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 26 October 2022, 12:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Nee, het is niet mogelijk om binnen 1 meldingstype rechten per meldformulier in te stellen.

De meest voor de hand liggende oplossing is dan om het meldingstype te kopiëren, met inachtneming van het onderstaande stappenplan en aandachtspunten.

  • Maak de velden die je in beide meldformulieren gebruikt globaal, zie Applicatiebeheer > Meldingen: Velden en klik op een dergelijk veld. Klik vervolgens op "Wijzigen” en wijzig het meldingstype naar “- Globaal veld -”
    Reden: dit zorgt ervoor dat je dit veld kunt gebruiken voor rapportage over dit veld vanuit beide meldformulieren, ondanks het gegeven dat je 2 meldingstypen gaat inrichten.
     
  • Kopieer daarna het meldingstype. Dit is een exacte kopie van het huidige meldingstype
  • Activeer per meldingstype alleen het juiste formulier, zodat hetzelfde formulier niet 2x beschikbaar gesteld kan worden
  • Wijzig de rechten van het gekopieerde meldingstype
  • Ga na of de optie "Nieuwe meldingen van dit type toestaan” is ingeschakeld voor het gekopieerde meldingstype, zie tabblad "Algemeen” van het meldingstype
  • Plaats het nieuwe formulier op het portaal, zie Meldformulier beschikbaar maken op je portaal - hoe doe je dat?
Reputatie 5
Badge +5

@J.Roosen Er is ook een alternatief denkbaar en daarvoor ben ik benieuwd naar het volgende. Is de rechtenstructuur achter het meldingstype op dit moment 'plat’ ingeregeld of zou die ‘plat’ in te regelen zijn? 

Daar bedoel ik mee dat de rol van invullers, coördinatoren en actienemers voor alle meldingen van 1 formulier exact identiek is (en dus niet per afdeling verschilt).

Reputatie 2
Badge +6

Hoi @Chaim Leunissen,

 

Dat had ik inderdaad ook bedacht. Waar je dan echter tegenaan loopt, is dat als er een wijziging optreedt in de  achterliggende workflow, je dat dus moet aanpassen in alle gemaakte kopieën (meerdere workflows).

Het zou mooi zijn als je rechten op een meldformulier zou kunnen zetten.

Uit je reactie maak ik op dat dat niet beschikbaar is en ik inderdaad met een kopie aan de slag zal moeten.

 

Dank voor je uitleg. 👍🏻

Reputatie 2
Badge +6

Nee, de rechtenstructuur is niet plat ingeregeld.

Maar ik begrijp wel wat je in de eerste reactie hebt gezegd en daar ben ik nu mee aan de slag.

 

Voor de rapporten heb ik ook helder hoe ik die in één rapportage kan laten verschijnen, dus dat gaat goed komen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring