Vraag

Extra info zichtbaar bij 'hoveren' in overzicht meldingen

  • 26 July 2021
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

Badge +4

wanneer de tekst in een veld binnen een melding te lang is, wordt niet geheel getoond in je melding overzicht. Het zou fijn zijn wanneer de rest van de tekst bij hooveren zichtbaar wordt zodat je niet de melding en vervolgens een formulier hoeft te openen om de gehele tekst te kunnen lezen.

Wanneer bovenstaande zou kunnen, zou het dan mogelijk zijn om een veld ‘ik heb de melding gelezen’ in het meldingenoverzicht toe te voegen, zodat de verantwoordelijke niet een heel formulier hoeft in te vullen om aan te geven dat hij/zij op de hoogte is van de melding? Dit dus i.p.v. een veld invullen op een formulier?


1 reactie

Reputatie 5

Ik neem aan dat je met ‘melding overzicht’ de lijst van meldingen bedoelt? Daar wordt momenteel de samenvatting van de melding getoond (mits die bestaat) als je je muis erboven houdt. Ik neem aan dat je weet dat je de kolombreedtes in dit overzicht kunt aanpassen? Wellicht een optie om de kolom iets breder maken zodat het wel past?

Mbt: ‘ik heb het gelezen’:

  1. het is handiger om meerdere wensen/vragen in aparte topics te plaatsen op dit forum
  2. er zijn meerdere gebruikers die de meldingen allemaal al dan niet gelezen kunnen hebben, dus het op een formulier zetten werkt niet. Want je kunt dat niet per gebruiker invullen.
  3. het is altijd erg onduidelijk wanneer je iets als gelezen kunt markeren. Bij taken doen we dat overigens wel, dus als je vanuit je takenlijst werkt kun je het wel zien.
  4. waarom is het eigenlijk van belang om dit in de lijst van meldingen te zien? Voor coordinatoren zou de status van de melding veel belangrijker info moeten zijn. Overigens kun je natuurlijk best een ‘gelezen’ status introduceren. Daarmee zou je ook in 1 actie meerdere ongelezen meldingen de status ‘gelezen’ kunnen geven. Let wel: dit kan een slecht plan zijn als er meerdere coordinatoren betrokken zijn bij een melding, want als A de melding gelezen heeft en de status wijzigt, dan ziet B de melding ook in de status ‘gelezen’, ook al heeft B de melding nog niet gelezen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring