Hulp gevraagd mbt Meldingen en checklist

  • 27 August 2021
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Ik wil graag het volgende gaan bouwen maar kom er niet geheel uit. Mogelijk is er iemand die mij hierbij kan/wil helpen.

Voor onze Apotheek heb ik binnen de module Meldingen een meldingstype mbt Recall

Op het meldformulier vult men gegevens in over de recall etc, en geeft ook aan op welke afdelingen er nog medicatie ligt wat teruggehaald moet worden.

Elke afdeling krijgt hierover bericht en moet indien er medicatie is dit terugsturen.

Graag wil ik een checklist bouwen waarbij de apotheek kan afvinken welke afdelingen reeds medicatie retour heeft gestuurd.

Ik had eerst een veld “Afdelingen” op hiërarchische niveau zodat de organisatiestructuur aangehouden kon worden; echter kan ik dit veld terug laten komen als alleen-lezen veld maar kan ik het (nog) niet combineren met een checkbox.
Toen dacht ik; wat als ik een lijst maak met waardes en elke afdeling de waarde 1 geef. 
Mogelijk dat ik dan met voorwaardelijke velden kan werken dat als er bijvoorbeeld 3 afdelingen waren, dat er dan 3 checkboxen zichtbaar worden op het Checklistformulier. 
Alleen kwam ik er toen achter dat er maar 1 antwoord gekozen mag worden; dus werkt dit ook niet..

Benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen of wellicht het over een hele andere boeg zouden gooien.


1 reactie

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @Gerlof, wij hebben voor de recall ook zo'n soort formulier.

En voor meerdere formulier gebruik ik het volgende:

Op het recallformulier een veld inbouwen waar je afdelingen kunt aanvinken die voor die recall van toepassing zijn (meerdere opties mogelijk). In de workflow verschillende acties uitzetten: als afdeling is aangevinkt, dat die afdeling dan een actiepunt krijgt om een formulier in te vullen. Dit is één keer best veel werk om te bouwen, maar daarna heb je er geen omkijken meer naar.

De afdelingen waar in dit geval nog medicatie ligt (dus die aangevinkt zijn op het formulier), krijgen een actiepunt om een formulier in te vullen. Op dit formulier moet de afdeling invullen hoeveel medicatie er daadwerkelijk nog op de afdeling ligt en dus wordt teruggestuurd (is soms anders dan dat men denkt bij bijv. logistiek of voorraadbeheer) en op dit formulier geeft de afdeling ook ‘akkoord’ (aanvinkvakje dat ze formulier naar waarheid hebben ingevuld en de acties van het formulier (in dit geval medicatie terugsturen) hebben uitgevoerd). Op het formulier van de apotheek kun je dan de aanvinkvelden (dus of afdeling gedaan heeft wat ze moeten doen) als alleen-lezen inbouwen. En als je op dat formulier ook het veld van de afdelingen neerzet als alleen lezen welke afdelingen allemaal aangevinkt waren, krijg je op deze manier voor de apotheek snel overzicht in wat al gereed is en welke afdelingen nog actie moeten uitvoeren. Voordeel is dat afdelingen heel bewust iets moeten doen en moeten invullen. 

Enige nadeel met deze werkwijze is dat je in het formulier van de apotheek alle afdelingen inbouwt met een alleen-lezen veld voor het akkoord-aanvinkvakje. En niet alle afdelingen zijn altijd bij elke recall betrokken. Maar door ook het veld ‘afdelingen' erbij te zetten, kan de apotheek snel zien welke afdelingen aangevinkt waren en welke afdelingen al akkoord hebben gegeven.

 

Het is vast niet de meest ideale en mooie oplossing, maar bij ons werkt het wel op deze manier. Misschien ook iets voor jullie, maar ik ben ook heel benieuwd hoe andere organisaties dit hebben opgelost! 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring