Invullen vragenlijst tijdens meldingsflow

  • 25 June 2021
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Badge +5

Is het mogelijk om tijdens het doorlopen van een meldingsflow een vragenlijst in te vullen? Ik zie die optie niet staan als ik een actie wil toevoegen.

Wij zouden graag tijdens de flow Aanschaf goederen/diensten een bestaande vragenlijst met betrekking totde IVDR verordening in willen laten vullen   .


4 reacties

Badge +5

Hoi e.franssen,

Dank je voor deze oplossing, ik ga er mee aan de slag. Vergt een andere denkwijze want ik laat de kaart nu pas aan het eind van de flow aanmaken, na het besluit ‘product wordt definitief in gebruik genomen. 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hi @ohampsi,

Ik heb dit werkend gekregen door het volgende te doen:

  • Vragenlijst aangemaakt van het objecttypen Kaartenbak en daar de kaartenbak geselecteerd die gebruikt wordt in het meldingstypen.
  • In het meldingstypen heb ik in de eerste status een actieformulier gekoppeld om een nieuwe kaartenbak aan te maken.
  • Bij de statusovergang naar de tweede status heb ik ingesteld dat de nieuwe kaart aangemaakt wordt.
  • Bij de statusovergang naar de tweede status heb ik ook ingesteld dat er actiepunt aangemaakt wordt. In de toelichting van dit actiepunt heb ik een hyperlink geplaatst naar de vragenlijst over de kaartenbak.
  • Wanneer de gebruiker (waar dit actiepunt aan is toegewezen) naar het actiepunt gaat en op de hyperlink klikt wordt de vragenlijst geopend en kan de gebruiker de nieuwe aangemaakte kaart selecteren.
    ​​
Badge +5

Hallo,

 

Een hele tijd later hier weer mee aan de slag gegaan. Ik heb bovenstaande in onze testomgeving ingeregeld echter als ik het actiepunt wil afhandelen werkt de link niet.

Daarnaast wil ik de vragenlijst koppelen aan de nieuwe kaart die uit deze flow (aan het eind van de flow, dus na het afhandelen van dit actiepunt) wordt aangemaakt. Dat kan volgens mij niet omdat ik geen te koppelen veld kan kiezen. Het is immers een los actiepunt en de verwijzing kan hier nog niet gemaakt worden. Dan zou ik wanneer de kaart wordt aangemaakt ook weer een actiepunt moeten aanmaken waarin een verwijzing naar de kaart wordt toegevoegd.

Naar mijn mening zou een veld van het type ‘vragenlijst invullen’  en een actiepunt van het type ‘actiepunt om een vragenlijst in te vullen’ dit allemaal oplossen. 

Is hierin nog iets mogelijk?

Hoi @ohampsi,

Het is niet mogelijk om een actiepunt te maken van het type ‘actiepunt om vragenlijst in te vullen'.

Wat je wel zou kunnen doen, is het volgende:

  • Maak een actiepunt aan (in de workflow, in de ‘wat moet ik doen’ tabel’ of als los actiepunt) met in de omschrijving een verwijzing naar de vragenlijst die ingevuld dient te worden
  • Geef in de omschrijving ook aan dat er na het invullen van de vragenlijst in het actiepunt een verwijzing gemaakt moet worden naar de ingevulde vragenlijst
  • De actienemer kan nu via het actiepunt naar de vragenlijst en wanneer deze is ingevuld de verwijzing toevoegen en het actiepunt afhandelen

Je ziet de ingevulde vragenlijst dan terug bij het actiepunt en bij ‘extra info’ bij de melding.

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring