Is het mogelijk om als Key-user de meldingen die bij de gebruikers nog in concept staan (dus niet gepubliceerd zijn) in te zien?

  • 8 April 2022
  • 8 reacties
  • 140 Bekeken

Badge +1

Is het mogelijk om als Key-user de meldingen die bij de gebruikers nog in concept staan (dus niet gepubliceerd zijn) in te zien?


8 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Nee, concept meldingen zijn niet in te zien door anderen dan de melder.

Vaak is er van een concept melding niet bekend wie die melding na verzenden mag inzien - denk bijvoorbeeld aan de situatie dat het onderwerp of de afdeling nog niet ingevuld is of nog gewijzigd wordt voordat de melding verzonden wordt.

Badge +1

Hoi Chaim,

Zou het een (tussen) oplossing kunnen zijn voor dit probleem dat er een standaard rapport op conceptstatus gemaakt kan worden waarin het aantal opgeslagen concept meldingen en/of de accountnaam/inlognaam zichtbaar is? Dan kan een admin wel zien of het speelt maar heeft het geen inbreuk op de situatie waarvan de melder misschien nog niet weet of het ingediend moet worden. 

 

Reputatie 5

@LauraHeuven waarom wil je weten wie er nog concept meldingen heeft openstaan? In principe lijkt het mij verantwoordelijkheid van de melder om de concepten af te maken of te besluiten ze niet in te dienen. Totdat een melding is ingediend bestaat deze niet voor de rest van de organisatie. 

Badge +1

@Job Kramer Het klopt dat deze verantwoordelijkheid bij de melder ligt. Alleen in sommige gevallen (bijv. bij het maken van afwijkingen) kan het een risico zijn als deze niet aangemaakt worden en in concept blijven hangen. Als Key-User zou je graag willen weten hoeveel dit er zijn en bij welke personen dit gebeurd. 

Reputatie 1
Badge +2

Ik kan me hier bij aansluiten. Ik krijg ook regelmatig de vraag van de melder om een conceptversie te verwijderen aangezien de melder dit niet kan binnen de melding zelf en vaak niet weet hoe dit te doen. Aangezien we als key-user geen zicht hebben op deze concepten, kunnen we niet helpen. 

In versie 6.3 van Zenya wordt een rapport toegevoegd ‘Lijst van openstaande taken van gebruikers waar je manager van bent'. In dit rapport kan de manager de nog openstaande taken zien, dit zijn ook taken voor nog niet verstuurde conceptmeldingen. De inhoud van die meldingen is niet zichtbaar.
 

 

Badge +1

In versie 6.3 van Zenya wordt een rapport toegevoegd ‘Lijst van openstaande taken van gebruikers waar je manager van bent'. In dit rapport kan de manager de nog openstaande taken zien, dit zijn ook taken voor nog niet verstuurde conceptmeldingen. De inhoud van die meldingen is niet zichtbaar.
 

 

Dag Inge, 

 

Waar kan je dit rapport terugvinden? 

Ik zie het niet onder rapportmap documenten of meldingen…

 

Alvast bedankt voor feedback

Hallo @StefanieDS 

Het rapport “Lijst van openstaande taken” vind je in de hoofdmap “Rapportage”. Dit rapport geeft alleen resultaat als jouw gebruiker als manager ingesteld staat bij minimaal 1 gebruiker in gebruikersbeheer.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring