Beantwoord

Keuze meldingstype uitstellen na het beantwoorden van een aantal vragen

  • 28 November 2022
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Badge +2

Beste allemaal, ik ben verantwoordelijk voor de Informatiebeveiliging bij een bedrijf die Zenya gebruikt. In Zenya zijn verschillende meldingstypen ingericht en tussen de gebruikers ontstaat soms onduidelijkheid over welke meldingstype moet worden gebruikt voor verschillende zaken.

Is het mogelijk om de gebruiker via een formulier, of via iets anders, te begeleiden naar de juiste keuze? Ik had in eerste instantie bedacht om een meldingstype te maken en via een statusovergang een nieuwe melding te maken afhankelijk van een keuzelijst, maar dat kan volgens mij niet.

Ik kan uiteraard alles verwerken in een procedure of in een document en zo de medewerkers instrueren, maar ik zou ook de gebruiker willen meenemen in de juiste keuze. 

We hebben geprobeerd om een alles omvattend meldingstype te maken, maar het wordt onnodig complex.

Ik hoor graag of iemand een idee heeft!

Paola

icon

Antwoord op het topic Khar-Cheong 29 November 2022, 09:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Beste, 

Je zou een interactief document kunnen maken en hierin de verschillende meldformulieren uitleggen. Afhankelijk wat men klikt(keuzeknop) kunnen verschillende blokken getoond worden. Je kunt beginnen met een stukje uitleg en afsluiten met keuzeknoppen. 

  • Keuzeknop 1 Incident of klacht = nieuwe blok (meldformulier 1 en hierin een hyperlink naar meldformulier 1)
  • Keuzeknop 2 Informatiebeveiligingsincident en/of Datalek = nieuwe blok (meldformulier 2 en hierin een hyperlink naar meldformulier 2)
  • Keuzeknop 3 Overige meldingsformulieren = nieuwe blok (meldformulier 3 en hierin een hyperlink naar meldformulier 3)
  • etc etc

Vervolgens kun je dit document als hyperlink tonen in de portalen.

 

Even snel een voorbeeld gemaakt:

 

Badge +2

Fantastisch, dank je wel!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring