Vraag

Mail met link naar formulier bij "actiepunt aanmaken (formulier)

  • 5 October 2021
  • 6 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 1
Badge +7

Bij de overgang tussen twee statussen is er een bijkomende actie voor een bepaalde medewerker tot invullen van een formulier “actiepunt aanmaken (formulier invullen)”.

Ik wil door middel van een mail, met een link naar het betreffende formulier, de medewerker op de hoogte brengen van het invullen van betreffend formulier.

Geen link naar de melding maar een link naar het formulier (zoals automatisch gebeurt bij de andere formulieren binnen de melding).


6 reacties

Wanneer je op een statusovergang een actiepunt ‘formulier invullen’ toevoegt, dan ontvangt de actienemer hiervan een taak en een e-mailbericht met daarin een link naar het formulier.

Is dat wat je bedoelt?

Reputatie 1
Badge +7

Hoi Inge,

ja dat is wat ik bedoel. Uit testen van mijn melding blijkt dat de actienemer die ik heb aangeduid in mijn actie, geen mail krijgt.

Is dit normaal en hoe kan ik dit oplossen?

Hoi @lwillen,

Ik zet je vraag dan door naar onze servicedesk, zij pakken dit verder met je op.

Badge +2

Wij liepen tegen precies hetzelfde aan. Kwamen er inderdaad tijdens het testen achter dat er geen mail met een link naar het formulier wordt verstuurd. Ik hoor graag of er een oplossing voor wordt gevonden.

Reputatie 1
Badge +7

Beste @Karin de Cock , de helpdesk gaf volgende reden aan. Het deed zich bij ons ook voor tijdens het testen.

Ik zie dat melding *** door u is ingelegd en u bent ook als actienemer ingesteld voor deze melding. Het klopt dat u dan alleen een taak krijgt en niet nog een mail aangezien u zelf de melding heeft ingelegd en u ook zelf de actie gaat uitvoeren.

De reden dat u geen mail ontvangt en wel een taak is om SPAM, dus een grote hoeveelheid mails, tegen te gaan. Wanneer u staat ingesteld als melder en een andere gebruiker als actienemer dan zal deze actienemer zowel een taak als een mail ontvangen.

 

Ik heb nu een actie uitgezet naar iemand anders, een testgebruiker, en deze krijgt wel een actiemail met een link naar het formulier.

Badge +2

@lwillen ah, dat is een hele goeie om te onthouden! Wij versturen namelijk daarnaast in dezelfde statusovergang ook nog een mail die door onszelf is opgesteld en die ontving ik wel, dus ik dacht echt dat er iets fout ging, maar dit is wel logisch dan. Heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring