Beantwoord

Verschil formulier op status plaatsen vs. actie formulier invullen

  • 8 January 2021
  • 6 reacties
  • 237 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Ik heb een voortgangsformulier op een status geplaatst in te vullen door de eigenaar.

Op het moment dat het proces op deze status belandt,  krijgt de eigenaar de taak het formulier in te vullen.

Wat is nu precies het verschil met het formulier niet op deze status plaatsen,  maar het laten invullen door de eigenaar via een actiepunt op de statusovergang ?

In welke gevallen zou je het ene of het andere gebruiken ?

 

 

 

 

 

icon

Antwoord op het topic Kelly de Jong 15 January 2021, 12:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Op het moment dat je kiest voor “Formulier invullen (bij statuswijziging)” en formulier X selecteert, betekent dat, dat wanneer iemand de status wijzigt dat er dan direct formulier X ingevuld moet worden. Er is geen mogelijkheid dat de status verandert zonder het formulier over te slaan.

Wanneer je kiest voor actiepunt aanmaken (formulier invullen) en formulier X selecteert, hoeft men niet het formulier bij de statuswijziging in te vullen. Wel wordt er dus een actiepunt aangemaakt om formulier X in te vullen. De actienemer kan zelf dan een moment kiezen wanneer hij het formulier wilt invullen. Echter is de status al wel verandert in tegenstelling tot de vorige optie.

Reputatie 1
Badge +5

Dit zou nog een derde optie zijn. 

Ik was benieuwd naar de functie waarbij we het formulier op de status plaatsen zoals hieronder.  Dit leidt tot een taak als de eigenaar op deze status komt.

 

 

Ik zie dan geen verschil met een actiepunt “Formulier invullen” tijdens statusovergang naar deze status.

 

Hallo @Arjen de Jong ,

 

Het gemaakte voortgangsformulier is een zogenoemd actieformulier begrijp ik.

Een actieformulier kan worden gebruikt op de workflow en dient om iemand een formulier te laten invullen. Dit kan evt. iemand anders dan de eigenaar (of coördinator) en met het recht om actienemer te zijn. Zo'n formulier kan op 2 manieren aangeboden worden;

  1. op een ‘open’ status in de workflow,
  2. als actiepunt op een overgang in de workflow.

Wanneer een actieformulier op een status wordt geplaatst wordt deze aangeboden aan degene die is ingevuld bij ‘In te vullen door’ wanneer de melding in deze status komt te staan. En er is in te stellen dat zij een overgang creëert wanneer ingevuld en verzonden (evt. op basis van bepaalde ingevulde waarden).
Dit formulier wordt vanaf dat moment getoond op het tabblad Formulieren van de betreffende melding en de invuller kan deze hier vinden om in te vullen.

Wanneer een actieformulier middels een actiepunt wordt aangeboden, wordt er een taak verzonden naar degene die het actieformulier mag invullen. Dit formulier is niet afhankelijk van de status, maar wordt op enig moment verzonden en mag, zonder verdere inrichting, gedurende de gehele workflow ingevuld worden.
Daarnaast is zo'n een actiepunt ook aan een niet-iProva gebruiker te versturen voor afhandeling. 

Reputatie 1
Badge +6

@Kelly de Jong Ha Kelly, wij willen instellen dat de coördinator aan één of meer mensen onder de door de coördinator geselecteerde Overige betrokkenen (die vanaf selectie de melding kunnen lezen) een actiepunt kan toekennen. Afhandeling van die actiepunten zou door door de overige betrokkene of de coördinator moeten kunnen worden ingevuld. Kan dat?

Hallo @lsnoei,

Actiepunten kunnen alleen aan gebruikers met de rol actienemer of aan coördinatoren toegewezen worden.  Overige betrokkenen die toegevoegd zijn aan de melding hebben enkel leesrechten op de melding. Zij kunnen nooit een actiepunt afhandelen.

Reputatie 1
Badge +6

@Cindy Segers Dank Cindy

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring