Hoe stel ik een vraag, start ik een gesprek of deel ik een idee?

  • 1 June 2018
  • 5 reacties
  • 735 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Op de community kun je vragen stellen en discussiëren met andere community leden over zaken rondom onze software en andere relevante thema's. Onze medewerkers lezen en praten ook mee.

 

Wil je een vraag stellen, een gesprek starten of een idee plaatsen?


1.Maak dan een account aan of log in.

2.Klik vervolgens aan de rechterzijde van de pagina op de ''Start een topic'' button of klik op de ''Stel je vraag'' tegel.

3. Geef aan of je welk type topic je wilt starten:

  • Een vraag: wanneer je een oplossing voor je vraag of probleem zoekt
  • Een gesprek: wanneer je iets wilt delen of een discussie wilt starten
  • Een idee: wanneer je een idee of suggestie ter verbetering hebt
     

4.Omschrijf de titel
Omschrijf je titel zo concreet mogelijk, zodat je topic voor anderen logisch te vinden is. Vaak helpt het als je je titel in vraagvorm stelt.

Tijdens het invoeren van je titel, krijg je ook suggesties te zien van topics die mogelijk overeenkomen met jouw topic. Op deze manier kun je snel zien of jouw topic al bestaat.

5.Vul je omschrijving in
Omschrijf je vraag of topic zo concreet mogelijk en geef de informatie die anderen nodig hebben om te kunnen reageren. Voeg eventueel screenshots toe om je vraag te verduidelijken.

Wil je dat een specifiek persoon reageert op je post? Via mentioning (@ gevolgd door naam van de persoon) kun je je bericht persoonlijker maken. Diegene die je mentioned ontvangt tevens een notificatie hierover.

6.Kies het subforum (voor een vraag of gesprek) of het productgebied (voor een idee)
Kies het subforum of productgebied waarin je je topic wilt plaatsen.

7. Optioneel: voeg tags toe
Je kunt onderaan je topic tags toevoegen. Voer je tag in, druk op ''enter'' en vervolgens op ''opslaan''.

 

 

 


5 reacties

Op de community kun je vragen stellen en discussiëren met andere community leden over zaken rondom of over Infoland oplossingen. Onze medewerkers lezen en praten ook mee.

Wil je een vraag stellen of een gesprek starten?
Klik dan op de ''start een topic'' button rechtsboven in de pagina:




Wil je de kans op een reactie van anderen vergroten?

Lees dan onze tips:
  • Wees kort en krachtig: zorg er dus voor dat je tekst niet te lang wordt. Stel zo concreet mogelijk je vraag en geef de informatie die lezers nodig hebben om je vraag te beantwoorden.
  • Geef bij het starten van een topic aan of je e en vraag stelt of een gesprek start. Kies het forum waarin je je topic wilt plaatsen. Voeg trefwoorden (tags) toe waarmee anderen jouw topic makkelijk kunnen vinden.
  • Gebruik niet te veel hoofdletters, tekstopmaak (zoals vetgedrukt of onderstreept) of leestekens. Dat kan namelijk overkomen als ''schreeuwen'' en maakt je tekst minder aantrekkelijk om te lezen.
  • Wil je dat een specifiek persoon reageert op je post? Via mentioning (@ gevolgd door naam van de persoon) kun je je bericht persoonlijker maken. Diegene die je mentioned ontvangt tevens een bericht hierover.
Succes!

Goedendag @Robert Groenenberg, @Hiewwaiy ,
Binnen de profiel-instelling staat "Toon je gebruikerstitel":
Welk gegeven/ veld is "gebruikerstitel"?
Groet, Michiel
Reputatie 3
Badge +3
Hoi @Michiel , welkom op de community!

De profiel-instelling "Toon je gebruikerstitel" heeft alleen invloed op Infolanders. Het attribuut geeft aan welke rol een Infolander heeft op ons communityplatform. Voorbeelden zijn: "Infoland community manager", "Infoland Customer Support Engineer", "Infoland Product Owner" en "Infolander". Het wordt getoond bij de foto:



Met vriendelijke groet,
Robert
Reputatie 3
Badge +6

Ik probeer vaak medewerkers te wijzen op berichten op de Community… echter als ik op de knop “Delen” druk krijg ik de mogelijkheid om het te delen op een social media platform; maar eigenlijk wil ik met een druk op de knop de link kopiëren naar het bericht zodat ik deze kan delen via een e-mail bericht.

is dit mogelijk iets wat jullie willen en kunnen realiseren? 

Reputatie 7

Hoi @Gerlof 

Bedankt voor het delen van je vraag. Leuk om te lezen dat je berichten van de community wilt delen met anderen, daar worden we altijd blij van :)
 

Wij ontwikkelen ons community platform echter niet zelf. Wat ik wel kan doen is dit eens delen met onze platformleverancier. Ik weet alleen niet hoeveel prio ze hieraan zullen geven, aangezien je de link naar een bericht ook kunt copy/pasten in bijvoorbeeld je mail. Ik ga het eens delen! 

Reputatie 3
Badge +6

Hoi @Hiewwaiy ,

Klopt; maar bijvoorbeeld als ik nu bovenstaande link zou kopiëren linkt hij naar jou bericht:

https://community.infoland.nl/hoe-werkt-de-infoland-community-27/hoe-stel-ik-een-vraag-start-ik-een-gesprek-of-deel-ik-een-idee-6?postid=7345#post7345

Dus dan moet ik het laatste gedeelte weghalen… en als het via zo’n knop kan; liefst met een short-URL is het allemaal net wat sneller en ‘makkelijker’ ;-)

 

Logischerwijs is dit natuurlijk een luxe probleem en als zoiets mogelijk is is het mooi en anders jammer!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring