News

Denk mee tijdens online paneldiscussies

• 8 July 2021
  • 6 reacties
  • 342 Bekeken

Reputatie 5

De community is voor Infoland één van de belangrijke bronnen om beter te begrijpen wat professionals nodig hebben. We halen informatie uit topics die door jullie zelf gestart zijn en als wij specifieke vragen hebben starten we ook zelf topics. Er zijn thema's waarvoor we enkel communicatie via een community-topic niet het beste methode vinden maar waarvoor we het directe contact met gebruikers prefereren. En vooral ook faciliteren dat gebruikers direct met elkaar spreken en samen kunnen discussiëren. Dan kunnen we pas echt goed elkaars werelden leren begrijpen en daarvan leren. Met dit doel in het achterhoofd gaan we nu voor twee thema's een aantal online paneldiscussies organiseren en hopelijk in de toekomst nog meer. Wat zijn de kenmerken van deze sessies:

• Een sessie duurt max. 1,5 uur
  • Er zijn max. 10 deelnemers per sessie, max. één deelnemer per organisatie
  • Er is geen introductie van de aanwezigen tijdens de sessie, in plaats daarvan sturen we vooraf een korte introductie met relevante informatie over de deelnemers en de context van de sessie.

Sessie: Wat is een ideaal meldsysteem, voor de melder

Melden is belangrijk, vanuit kwaliteit en veiligheidsoogpunt is dat goed te begrijpen. Maar voor een melder is dat niet altijd evident. Het kost tijd, het is al zo druk, er wordt toch niets mee gedaan. Allemaal mogelijke argumenten voor melders om (sommige zaken) niet te melden. Tijdens deze sessie willen we graag samen onderzoeken wat er voor nodig is om de gehele reis van het melden voor de melder zo ideaal mogelijk te maken. 

Er zijn voor dit thema 2 sessies gepland op:

di 27 juli, 13:30 - 15:00
do 29 juli, 10:30 - 12:00

Schrijf je in voor één van deze sessies! (Inschrijving gesloten)

Sessie: Eigenaarschap voor teams

Het team is in steeds meer organisaties zelfstandig verantwoordelijk voor de geleverde kwaliteit. Het is dan ook vanzelfsprekend dat het team een centrale rol moet kunnen innemen in het kwaliteitsmanagement proces. Wat is ervoor nodig om teams optimaal eigenaarschap te geven over het proces van melden, opvolgen en leren van incidenten, afwijkingen en calamiteiten? En hoe faciliteren we hen in bredere zin bij hun verantwoordelijkheden binnen kwaliteit, veiligheid en risicomanagement? 

Er zijn voor dit thema 2 sessies gepland op:

di 3 augustus, 13:30 - 15:00
do 5 augustus, 10:30 - 12:00

Schrijf je in voor één van deze sessies! (Inschrijving gesloten)

6 reacties

Reputatie 5

Voor de sessies van "Eigenaarschap voor teams” zijn nog een aantal plekken beschikbaar. Wil jij met ons en andere communityleden online sparren over hoe we teams het beste kunnen faciliteren om ze eigenaarschap te geven in het kwaliteitsmanagementproces? Schrijf je dan snel in!

Reputatie 2
Badge +6

Goedemorgen @Thomas de Groot,

Ik had graag willen aansluiten maar ben dan op vakantie. Mocht je deze sessie na de zomervakantie nog eens plannen dan sluit ik graag aan.

Groet Diana

Reputatie 5

Hallo @Diana,

dank je voor je reactie. Deze ronde met paneldiscussies is één van de stappen tijdens een inventarisatie binnen een bepaald thema. Een sessie met dezelfde scope verwacht ik niet na de zomervakantie omdat we dan weer een fase verder zijn. Maar ook dan kan input van de community ons goed helpen. Daarom is het al vast fijn om te weten dat je interesse hebt in dit onderwerp. 

Reputatie 5
Badge +9

Goedemorgen Thomas,

Ik had graag willen inschrijven maar zie net dat de dinsdag al vol zit en de donderdag kan ik niet.

Veel succes en ik ben benieuwd wat het oplevert :grinning:

Reputatie 5
Badge +8

ik had ook graag mee willen denken maar door vakantie was ik afwezig. Misschien als tip: dit soort sessies (waar je veel en nuttige feedback wilt hebben van gebruikers uit heel Nederland) niet in een vakantieperiode plannen. In het Noorden begon de zomervakantie dit jaar al wat eerder dan in het zuiden:wink:

Reputatie 5
Badge +5

Voor iedereen die de paneldiscussie heeft gemist en de uitkomsten wil teruglezen, is er nu deze Samenvatting paneldiscussies beschikbaar.

Dank aan alle deelnemers aan deze discussies voor jullie tijd en inbreng!;

@annemari.eichholtz @Betsy Verburg @FronievdW-VNN @Jeske van Gassel @Lia Hazen @Menno Mulders  @M Geerligs @MichaelV @Ahmad SaadAlddin @Alex van Baar @Diana @janssh @Peter Verhulst @SandraMetting @Johan Landuyt @Nausikaa Nuyttens @Andre @Emile Korver @IlseTonissen @Chrétien Haenen @Helma van den Hurk @Rian Hendriks @Rianne Geurts

@Koen Sterken @Dennis Langenhuijsen @Thomas de Groot 

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring