Link vanuit een interactief document openen in nieuw venster

  • 18 May 2021
  • 7 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Is het mogelijk om een link vanuit een interactief document (bijvoorbeeld naar een bijlage / formulier in iProva documenten & processen) te laten openen in een nieuw venster? Nu wordt de link geopend in hetzelfde venster (waardoor het interactieve document gesloten wordt), als ik dan op de vorige knop (pijltje naar rechts) klik wordt het interactieve document wel weer getoond maar zijn alle gemaakte keuzes gesloten, waardoor ik weer opnieuw door het document moet navigeren om op de plek uitt te komen waar ik op de link geklikt heb.


Wanneer een link geopend wordt in een nieuw venster, kan het interactieve document (op de achtergrond) open blijven staan en als ik dan klaar ben met het invullen, kan ik door het venster te stuiten, direct weer naar het interactieve document zoals ik dat open had geklikt.

Als ik in het beheerscherm op het voorbeeld klik en dan op een link klik, gebeurt dit wel (er wordt een nieuw venster/tabblad geopend waarin het document getoond wordt waar de link naar verwijst) . het zou heel fijn zijn als dit ook kan in de gebruikersomgeving.

 

Graag hoor ik of en wat er mogelijk is.

Groetjes

Annemari


7 reacties

Voor SAAS klanten is de bug opgelost in Zenya 6.0.2 Update 2. Voor on premise klanten is de oplossing binnenkort beschikbaar, Je kunt hier de status volgen.

Badge

Uiteraard, doorlinken naar andere documenten is een basisfunctionaliteit

Hoi @annemari.eichholtz en @Mark de Wijs,

Dit probleem is bij ons bekend als een bug.

Reputatie 4
Badge +6

@Inge Kuijpers enig idee wanneer die opgelost is?

Want het wordt bij ons echt als hinderlijk ervaren dat het interactieve document helemaal dichtgeklapt is als je een hyperlink hebt gevolgd en vervolgens op de vorige knop klikt (als de bug dit op lost, is openen in een nieuw venster minder noodzakelijk).

Hallo @annemari.eichholtz,

We hebben je argument toegevoegd bij de bug. De bug zal volgend CAB opnieuw beoordeeld worden.

Badge +1

Hoi @Cindy Segers ,

Heb je al enig zicht op wat de status is van deze bug?

Net als Annemari ondervinden wij hier in het Deventer Ziekenhuis ook hinder van en betekent het dat wij het publiceren van bepaalde Interactieve documenten on hold zetten. Dat is heel erg jammer, aangezien wij verder zeer enthousiast zijn over dit type documenten.

Alvast bedankt voor je reactie!

Gr. Maarten

Reputatie 4
Badge +6

Het werkt!

Dit maakt het leven van de gebruikers/lezers een stuk eenvoudiger. :ok_hand:
Voor beoordelaars functioneert het ook correct nu.

Echter…. bij de documentbeheerders die op het tabblad “Weergave” kiezen voor de “Voorbeeldweergave” werkt het nog niet zo dat een bijlage in een nieuw venster geopend wordt. Is dit hier ook mogelijk?

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring