Vraag

Verzamelingen in search app

  • 15 June 2020
  • 3 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Het ziet er naar uit dat wij binnenkort gebruik gaan maken van de search app. nu heb ik me al wel wat ingelezen, maar ik heb ook nog wel wat vragen.

tot nu toe werken wij met 1 portaal voor de hele organisatie.

ik heb een aantal verzamelingen aangemaakt voor het gemak, maar ik merk dat hier eigenlijk weinig gebruik van wordt gemaakt. men zoekt liever via de zoekbalk. Nu vraag ik me af of het voor de search app noodzakelijk is dat alle documenten aan een verzameling zijn gekoppeld. dat is nu namelijk niet het geval.

ook is me nog niet helemaal duidelijk hoe je vilans documenten zichtbaar kan maken in de search app. is daar nog meer achtergrond info over te vinden?

Groeten Sophie van Manen


3 reacties

Reputatie 7

Hoi @Sophie van Manen ,

 

Leuk om te horen dat jullie binnenkort van start gaan met de Search app. 

Het is inderdaad nodig om alle documenten te koppelen aan een verzameling, zoals je dat ook voor je portaal moet doen.  Zie ook deze training en FAQ over de iProva Search app. 
 

Voor meer informatie over de koppeling met de Vilans documenten verwijs ik je graag naar dit topic. 

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Beste Sophie

Ook wij werken met 1 portaal voor gans het ziekenhuis.

Onlangs hebben we de search app in gebruik genomen voor alle COVID-19 gerelateerde documenten. 

Graag geef ik u even mee hoe wij hiermee aan de slag zijn gegaan.

Ik  heb onder Applicatiebeheer - Portalen: Verzamelingen enkele verzamelingen aangemaakt op basis van filters :

Verzameling op basis van map (=alle documenten)
Verzameling op basis van geavanceerde filter map & publicatiedatum

 

Verzameling op basis van geavanceerde filter  map & publicatiedatum

 

Verzameling op basis van filter à (meta) veld

Deze verzamelingen heb ik dan gebruikt vanuit  “Applicatiebeheer-Portalen: iProva Search app doelgroepen” deze te koppelen aan de app.

Omdat we met de COVID-19 gerelateerde documenten van start zijn gegaan voor gebruik van de app - en het belang van deze documenten - heb ik ook de buttons gebruikt om de “vandaag” en “voorbije 7 dagen” gepubliceerde documenten snel te vinden.  Wanneer men onder de button “alle documenten” zoekt staat er immers geen publicatiedatum vermeld bij de documenten.  Wanneer het belangrijk is dat men toch steeds op de hoogte blijft van de meest recente documenten is het gebruik van de publicatiedatum filter toch wel handig.

Ik heb enkel de verzameling COVID-19 toegevoegd aan de mappenstructuur , de andere verzamelingen voor de app heb ik enkel toegevoegd onder Applicatiebeheer-Portalen: Verzamelingen zo blijft het overzichtelijk voor de eindgebruiker bij zoeken via “Raadplegen” zien ze enkel de map COVID-19.

Kan het gebruik van de app alleen maar aanbevelen, makkelijk in te richten en synchronisatie verloopt probleemloos.

Reputatie 6

Bedankt voor het delen @Els Lowette!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring