Alles over micro-learning, digitaal toetsen en iQualify
Recent actief
Bij het aanbieden van een dynamische toets blijven de vragen per vragenpool en deelonderwerp bij elkaar. Bij het genereren van een statische toets uit deze dynamische toets staan alle vragen door elkaar, ook als ik aangeef dat de volgorde vast is. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de vragen bij elkaar blijven in vaste volgorde gekoppeld aan vragenpool en deelonderwerp?
Hallo, Bij het toevoegen van gebruikers in iQualify loop ik tegen een probleem aan. Filteren op meer dan 1 groep is niet mogelijk. Ook worden de toegevoegde gebruikers verwijderd als ik óók gebruikers uit een andere groep wil toevoegen. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Menno
Infoland bedankt voor jullie goede service!Ik werd vanmiddag verrast met de melding dat vanavond een update zou plaatsvinden van iQualify terwijl een toets gepland stond voor veel verpleegkunde studenten. Deze melding hadden wij gemist. Fijn dat jullie ons konden ondersteunen zodat de toets toch kon plaatsvinden!
Mogelijkheid om een knop/link te voorzien in het menu om rechtstreeks vanuit iProva als gebruiker te kunnen gaan naar het "Mijn cursussen"-scherm binnen iQualify. Nu moeten eindgebruikers apart in iQualify gaan inloggen om het toetsen en trainingen te bekijken.
Wanneer je in iQualify via Trainingen een e-module ontwikkeld, is het mogelijk deze te kopiëren?Zo zou je een e-module template kunnen maken voor een serie e-modules die je wilt produceren. Elke nieuwe e-module in de serie heeft een aantal (vrijwel) identieke blokken. Dan hoef je die niet telkens opnieuw te maken.Ook kan het in ons geval voorkomen dat het onderwerp van de e-module verandert. Onze e-modules gaan over het gebruik van software en als de software een grote update krijgt, moeten de e-modules aangepast worden. De nieuwe versie van de e-modules mogen echter pas gepubliceerd worden in het LMS vanaf live-gang van de software update. We willen dus tijdelijk twee versies hebben: de huidige versie tot aan de live-gang en ondertussen willen we een nieuwe versie maken.
Is er een mogelijkheid om meerdere gebruikers / een gebruikersgroep te selecteren en een overzicht te krijgen van de leerperioden waarmee ze gerelateerd zijn en wat hun status hierin is?
Ik heb via Storyline 3 een presentatie omgezet naar een scorm bestand. Bij de Nederlandse versie is er geen probleem. ik kan deze probleemloos opladen in iQualify en deze werkt probleemloos. Wanneer ik de Franstalige versie omzet met dezelfde parametes kan ik deze niet opladen. Ik krijg telkens volgende foutmelding : Er zijn fouten opgetreden bij het uploaden of uitpakken van het SCORM-bestandIllegal characters in path. Er is een controle gebeurd op alle slides, de naam werd aangepast, het bestand opnieuw gecreeëerd en lokaal opgeslagen om zo de upload te doen. Maar wat ik ook probeer ik krijg dezelfde foutmelding. Heeft iemand een idee waar het foutloopt? Al bedankt!
Is het mogelijk dat studenten bij toetsinzage in iqualify alleen het toetsresultaat te zien krijgen en niet de inzage in de vragen?
Ik loop tegen de volgende problemen aan bij het toevoegen van deelnemers aan een toets. 1. Ik wil drie klassen toevoegen aan één toets. Ik zoek op klascode, die krijg ik te zien, maar vervolgens moet ik alle deelnemers apart gaan toevoegen (natuurlijk kan je ze selecteren en dan meerdere tegelijk). Het lijkt mij handiger als je gewoon de hele groep in één keer kunt toevoegen. Het is super dat je elke leerling apart kunt toevoegen voor een herkansing, maar nu werkt het vertragend 2. Ik voeg drie klassen toe. Eerst de eerste klas, ik schuif alle studenten in het vakje ‘ deelnemers die toegevoegd moeten worden’ . Nu wil ik gelijk de volgende klas daaraan toevoegen zonder dat ik op opslaan hoef te klikken, en dat kan dus niet. Als ik klas 1 toevoeg en niet opsla, zoek naar de volgende klas, dan zijn de studenten van klas 1 er weer uit. En kan ik die dus weer opnieuw toevoegen. Kortom, ik wil drie klassen één voor één kunnen toevoegen, en dan kunnen opslaan. Is dat mogelijk?
Goededag,Wij zouden graag onze Powerpoint trainingen omzetten in Scorm bestanden zodat we deze kunnen toevoegen als training in iQualify.Nou krijgen we alleen onderstaande foutmelding, iemand een idee hoe dit op te lossen?
Hallo,Ik heb vandaag heel wat foto’s genomen via smartphone in vierkant formaat.Als ik deze op de computer plaats is dit hetzelfde als op de smartphone.Echter als ik deze vierkante foto’s upload in iQualify om te gebruiken in een training zijn deze foto’s 90° naar links gedraaid.Er is echter geen mogelijk om deze te draaien in de mediagalerij? En draaien op de PC om dan te uploaden brengt ook geen oplossing. Blijft hetzelfde.Is dit een bug? Bedankt
Wie van jullie heeft ervaring met de module 'leren & toetsen' van Infoland? Waarvoor gebruiken jullie het precies? Wat zijn de positieve punten en welke de aandachtspunten om mee te nemen? Heeft het lang geduurd om de module te implementeren? Wij werken al enkele jaren met iProva (iDocument, iTask, iProces en iCheck). We denken eraan om de stap te zetten naar e-learning, maar we willen eerst polsen naar de ervaringen van andere Infolandgebruikers. De ervaring leert ons dat het altijd best wel wat energie en tijd kost om een nieuwe module degelijk te implementeren. We zouden graag tegen september - oktober van start gaan met e-learning, maar ik heb geen idee of dat haalbaar is?
hoi!Er was vandaag opeens een groep verdwenen waardoor alle docenten niet meer bij de toetsen konden. Ik heb de groep inmiddels handmatig hersteld en daarmee het probleem verholpen.Is er te achterhalen via een log hoe dit kan zijn gebeurd? Wij hebben nog geen idee.. Alvast bedankt.
Is het mogelijk om, naast xls, ook xlsx bestanden te gebruiken bij het importeren van groepen gebruikers? Aangezien dit type bestand steeds gangbaarder is.
Als ik een wijziging maak in de referenties/bronnen van een bestaande leerperiode die al door iedereen is afgerond, maar nog wel in gebruik is, krijgen de deelnemers dan automatisch weer de quiz?
Docenten hebben de wens om een versiebeheer voor de vragen zichtbaar te maken. Wanneer een docent of een collega ( 4 ogen principe of neerlandicus) een vraag aanpast, zie je alleen de laatste versie. Men weet dus niet wat er aangepast is. Is het mogelijk om bij de vraag zelf een knop te tonen waarmee je vorige versies kunt uitdraaien? Of onder ''statistieken'' zodat er bij het opvragen van vorige versies ook de vorige vraag versie getoond wordt?
Ik ben in IQualify bezig met het aanmaken van een database van vragen voor verschillende toetsen voor verschillende locaties binnen het bedrijf. Ik heb de volgende labels aangemaakt: EHS Plant Arbo en Veiligheid Milieu Security DC Arbo en Veiligheid Milieu Security Er zijn vragen die van toepassing zijn op het beide locaties maar er zijn ook vragen die specifiek voor 1 locatie zijn. Nu wil ik de vragen die voor beide locaties van toepassing zijn 2 labels geven zodat ze makkelijk toe zijn te voegen binnen de gelijknamige vragenpool en de mogelijk kleiner is dat de verkeerde vragen in een toets worden toegevoegd. Is er een mogelijkheid om dit te doen of is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen.
Bij een “Aanwijsvraag” in iQualify kan men een “gebied” toevoegen. Wanneer je een gebied toevoegt is dit alleen mogelijk door 3 punten aan te duiden (bereik gebied). Het zou interessant zijn moest men in plaats van een gebied één punt kunnen toevoegen (cfr. hotspots trainingen). Soms dient een exact punt te worden aangeduid wat bij een “gebied” niet goed lukt. Heb al geprobeerd om de drie punten over elkaar te slepen de gebiedmarkering maar dit geeft geen goed resultaat bij het beantwoorden van de vraag. De markering van de juiste oplossing is dan zo goed als niet zichtbaar. Op deze wijze kan ik het dan ook niet verwerken in een vraag. Is hier een praktische oplossing voor of kan het in de toekomst mogelijk gemaakt worden dat ook kleinere punten/stippen/cirkels kunnen geplaatst worden. Eventueel aanpasbaar qua grootte. Ben hier al een aantal keer tegen aan gelopen. Zou volgens mij toch een meerwaarde zijn bij het opstellen van aanwijsvragen.
Graag had ik even willen polsen hoe andere iQualify gebruikers omgaan met het al of niet meetellen van “verwijderde gebruikers” als deelnemers bij een leerperiode.Bij de start van een leerperiode is de gebruiker immers uitgenodigd en heeft deze de leerperiode al of niet gestart/afgerond. Wanneer de gebruiker uit dienst gaat en zijn account verwijderd is blijft deze wel nog staan onder de deelnemers van de leerperiode.Op Dashboard van de leerperiode worden bij de status deze gegevens mee geteld. Wanneer je aan een hoge of 100% score afgerond wil komen dan kan dit niet tenzij je de verwijderde accounts ook verwijderd onder elke leerperiode gezien deze niet altijd de toets/training gestart zijn of afgerond hebben. Zijn er personen die mij hun aanpak hierrond even willen toelichten? Welk zijn de pro en contra’s om gebruikers te laten staan of niet? Ik kijk alvast uit naar de reacties.
Beste, Is het mogelijk om een bestaande training te exporteren naar een SCORM-bestand?
Tot voor kort had ik als beheerder van I-Prova ook toegang tot de beheersfunctie van I-Qualify, echter kan ik nu vanuit I-Prova niet meer in I-Qualify beheer komen. Mijn account was aan beide gekoppeld. Graag hoor ik wat er de oorzaak van is.
Verschillende topics gelezen maar kan het antwoord niet vinden op onderstaande 2 vragen: Als studenten in de beveiligde omgeving een toets hebben gemaakt kunnen ze als ik de leerperiode/toets aanpas wel zien wat het resultaat is maar ze kunnen niet de vragen en antwoorden inzien. Is dit alleen mogelijk in de beveiligde omgeving? Op onze opleiding werken we voor de rekentoets niet met een cijfer maar met G/V/O hoe kan ik dit instellen? Met vriendelijke groetCorina
Hallo, wij koppelen groepen aan een leerperiode. Als de leerperiode is afgesloten zitten de groepen nog in de leerperiode. De groepen worden ook gebruik in andere leerperioden en aan de groepen worden ook nieuwe medewerkers toegevoegd. Het zijn vaak groepen op basis van afdelingen.Als groep afdeling x is gekoppeld aan een leerperioden en de periode is afgesloten met 100% van de medewerkers heeft de training gevolgd. Dan is dat een tijdelijke situatie als nadien nog weer nieuwe medewerkers aan de groep worden toegevoegd. In de overzichten staat dan dat niet iedereen de leerperiode heeft gevolgd. Maar dat gaan we ook niet doen voor een oude leerperiode.Heeft iemand hier een oplossing voor? Zou jammer zijn dat ik voor elke leerperioden weer nieuwe groepen moet samenstellen en als er dan tijdens de leerperiode nieuwe medewerkers starten ik ze ook in de groepen moet toevoegen.
Is het mogelijk om een training zonder datumlimiet ter beschikking te stellen aan medewerkers die de training meerdere keren kan doorlopen? Dat wanneer iemand denkt ‘ hoe zat het ook alweer’ de training nogmaals gevolgd kan worden?Hoe om te gaan met nieuwe medewerkers: nu maken we een leerperiode aan waaraan een training en medewerkers worden gekoppeld. Soms zijn trainingen op vrijwillige basis, de taak in Zenya blijft open staan zolang de periode niet is afgelopen. Een nieuwe medewerker kan dan toegevoegd worden. Dat gaat prima. Voor mensen die de training niet nodig vinden blijft de taak dus staan als we kiezen voor een periode zonder einddatum. Zonder einddatum is wenselijk om nieuwe mensen toe te voegen. Ergens zou een medewerker die geen behoefte heeft aan de training dit aan moeten kunnen geven. Of op een andere manier een niet vrijwillige training beschikbaar kunnen stellen. Is dit mogelijk?Andere optie is een leerperiode voorzien van einddatum. Maar dan moet je bij een nieuwe m