Gevaren labels stoffen/reagentia - MSDS sheets in kaartenbak


Badge +5

Maakt er iemand gebruik van bv een kaartenbak voor een overzicht van de stoffen in huis met daaraan de gevaren labels zoals de H- en P- regels en MSDS sheets?

Of hoe hebben jullie dit opgezet?

Momenteel is er 1 persoon die de MSDS sheets checkt en ergens op het netwerk zet. In de procedures komt dan eventueel wel een gevaren teken (zoals bv licht ontvlambaar, carcinogeen) ook voor bv zwangeren is het belangrijk om te weten waar ze wel en niet mee mogen werken op dat moment.

Er is ook een poster met de H- en P-regels, maar is lastig bij te houden. Zo fijn zijn als dit ook in Zenya ondergebracht kan worden.

poster voorbeeld:

 


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hallo,

Ja, ik gebruik een kaartenbak voor een deel van de msds. Zie voorbeeld kaart. Ik laat de bulk van de msds (lakken ) uitlezen via custom made software maar voor msds van allerlei leveranciers met afwijkende layouts voer ik handmatig een aantal gegevens op in deze kaartenbak. Het msds zet ik in iDocuments en zoals je in de kaart ziet voeg ik dat als referentie toe. Daarnaast heb ik een aantal ODBC koppelingen gebruikt, bijvoorbeeld naar de database met stoffen die ik op een andere wijze bijhoud. Daarnaast heb ik een aantal lijstvelden toegevoegd, tevens wat info om vanuit de kaartenbak een export naar een labelprint programma te maken

Een kaartenbak is goed te gebruiken hiervoor, zeker gezien de vele koppelingsmogelijkheden maar het blijft handwerk en dus tijdsintensief.

 

Mvrgr,

Hertwig

 

Reputatie 4
Badge +6

Beste Roka,

 

Dit lijkt mij inderdaad zeer geschikt voor de kaartenbak, mogelijk ook in combinatie met een verzameling waarin de kaarten te vinden zijn op één of meerdere portalen. 

 

Met vriendelijke groet,

Bart Bolwijn

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring