Beantwoord

Kaartenbak automatisch uniek sleutelnummer aanmaken


Badge

Goedemiddag,

In de kaartenbak verzamelen wij onze apparaatgegevens met daarbij een uniek sleutelnummer. Bestaat er een mogelijkheid om door Zenya hier automatisch een uniek sleutelnummer aan een apparaat te geven, net zoals bij iDoc of iTask? Op dit moment vullen wij dit handmatig in. 

Met vriendelijke groet,

Petra Rol

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 10 May 2022, 08:45

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi @Petra,

In de geplande versie 6.3 van Zenya wordt de mogelijkheid toegevoegd om een veld van type ‘Autonummer’ te gebruiken bij kaartenbakken. Dit veld kan op alle kaartenbakken gebruikt worden en houdt een nummering bij per kaartenbak. Het begint altijd bij 1 (en telt zo verder).

Je leest er meer over op de update pagina.

Badge

Hoi @Inge Kuijpers ,

Dank voor je snelle reactie. Is er ook bekend wanneer de release van 6.3 uit komt? Kan daarover niets vinden op de update pagina.

Met vriendelijke groet,

Petra Rol

Reputatie 5
Badge +5

@Petra Jullie organisatie maakt gebruik van onze SaaS dienst. Dat betekent dat Infoland de update naar 6.3 inplant en uitvoert.

Die planning communiceren we via status.infoland.nl - het is mogelijk je te abonneren op de berichtenservice van die site.

Ik verwacht overigens dat de beheerders van jullie organisatie zich daar reeds voor aangemeld hebben - klopt dat @Agterbos ?

Reputatie 1
Badge +3

Hallo, 

Ik heb net het autonummer getest en ben er erg blij mee. 

Wel alvast een vraag, is het mogelijk om (in de toekomst) aan te kunnen geven bij welk getal de autotelling moet starten of dat er een sepcifieke code (letters) voor te zetten zou zijn? 

We hebben nu een telling in de kaartenbak in sommige kaartenbakken die we zelf bijhouden en vergeleken met de autotelling zit deze er straks bijvoorbeeld 6 cijfers naast. Als ik kan aangeven dat de telling bij 7 moet beginnen dan gaat de auto telling verder waar wij zelf gebleven zijn. 

Is mijn vraag duidelijk? 

 

Hoi Eveline,

Je vraag is duidelijk. Zou je hiervoor een idee willen toevoegen? We kunnen dan volgen of deze behoefte er bij meer organisaties is.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring