Training

Importeren en exporteren van kaarten in een kaartenbak

  • 21 June 2019
  • 7 reacties
  • 981 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Om snel en doeltreffend kaarten in een kaartenbak toe te voegen kun je gebruik maken van de Excel import functie. Wil je daarna de kaarten via een Excel overzicht in bulk wijzigen, dan kun je gebruik maken van een export voor bulkbewerking. In deze training worden beide beheer opties voor kaarten in je kaartenbak toegelicht.


7 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Welke waarde dient er ingegeven te worden in de excel bij een aankruisvakje?
@Andrei Hollevoet voor een aankruisvakje gebruik je waarde 1 voor Ja (= aangevinkt) en laat je de cel leeg voor Nee (= niet aangevinkt).

Badge +1

@Inge Kuijpers:  Kan ik in een kaartenbak een link naar een document maken? Ik heb een kaartenbak gemaakt waar de risico analyses in geregistreerd worden. Ik wil aan de naam van de risico analyse een koppeling met het document toevoegen.

Daarnaast wil ik in een datumveld in de toekomst (2 jaar na registratie) een taak hangen dat de analyse herzien moet worden. Kan dat ook?

Alvast dank voor de reactie!!

Hans Baars

Hoi Hans,

Voor het koppelen van een document wil ik je verwijzen naar deze Q&A, is dat wat je zoekt?
 


Je kunt aan een kaartenbak een taakschema koppelen voor het herzien van de analyse. Zie ook:

​​

Badge +1

@Inge Kuijpers wederom bedankt voor de (snelle) reactie. Helaas gaat het niet werken, maar dat heeft te maken met de onderdelen van Zenya die we wel hebben, maar niet gebruiken…. :-(

 

Reputatie 2
Badge +6

In de instructievideo wordt gezegd dat je geen bijlagen, gebruikers, verwijzingen, organisatie-eenheden of teksten met opmaak kunt importeren. 
Kun je wel lijsten met één of meerkeuze mogelijkheden importeren en zo ja, hoe kun je de antwoorden van meerkeuze mogelijkheden dan in het excelbestand onderscheiden (bijvoorbeeld met , of met ;) en moet het dan in dezelfde volgorde staan als in het veld in Zenya.

Of kan ik dergelijke velden ook alleen importeren als tekstvelden? Het zou fijn zijn als ik onderstaande veld kan vullen vanuit een Excel import. In dit geval kan er meer dan 1 kruisje nodig zijn.

Groeten,

Rinske

Hoi Rinske,

Voor velden met lijstwaarden kun je de waarden toevoegen met een [Enter] tussen de waarden. In Excel kun je dat doen door te dubbelklikken op de cel en dan Alt+Enter te gebruiken.

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring