Presentatie

Transmuraal incidenten melden (TIM) bij VieCuri

  • 21 March 2019
  • 5 reacties
  • 467 Bekeken

Reputatie 7

Tijdens de tweede iProva Discovery trapte @Andre de dag af met een interessante presentatie over het thema transmuraal incidenten melden. Nog meer leren van incidenten én uiteindelijk een verbeterde ketenzorg. Dat is waar het uiteindelijk om draait. Om die reden is VieCuri in januari 2019 gestart met een nieuwe werkwijze, waarbij de ketenpartners Cohesie Huisartsenzorg en De Zorggroep middels een mobiel meldformulier een melding (TIM) kunnen inleggen.

“Inmiddels is er een goede start gemaakt met de nieuwe werkwijze en willen steeds meer zorgpartners uit de regio zich zelfs aansluiten. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee. De komende tijd gaan we ons eerst focussen op het optimaliseren van de nieuwe werkwijze en het bouwen van een goede basis. Dan kunnen zorgpartners zich in de toekomst steeds meer gaan aansluiten’’ aldus André.

Ben jij benieuwd hoe het TIM formulier eruit ziet? Bekijk dan de presentatie van André in de bijlage.


5 reacties

 

in het meldformulier zie ik terug dat er een keuze gemaakt kan worden naar welke organisatie de melding verstuurd moet worden.

In ons geval heeft elk ziekenhuis zijn eigen Zenya omgeving, kan het formulier zo ingericht worden dat het ene ziekenhuis dus een melding ontvangt en de andere niet op basis van hetgeen dat is aangevinkt?

 

Groet,

Kees

 

Hoi Kees,

Het is niet mogelijke om automatisch meldingen naar een andere Zenya-omgevingen te sturen. Wel kun je actiepunten uitzetten naar externen:

 

Badge +1

Hallo @Hiewwaiy,

in het meldformulier zie ik terug dat er een keuze gemaakt kan worden naar welke organisatie de melding verstuurd moet worden.

In ons geval heeft elk ziekenhuis zijn eigen Zenya omgeving, kan het formulier zo ingericht worden dat het ene ziekenhuis dus een melding ontvangt en de andere niet op basis van hetgeen dat is aangevinkt?

Ik zie binnen de opties van Zenya zo geen mogelijkheid om een mobiel-meldformulier te maken die ook een melding kan versturen naar een andere Zenya omgeving. Als dat wel zou kunnen, wat is ervoor nodig om dat te realiseren?

Groet,

Kees

Reputatie 3
Badge +6

@Diana dankjewel! Ik stuur je zo een privébericht. Groeten Mariska

Reputatie 4
Badge +6

@MariskaIJzendoorn 

Wij maken sinds begin 2021 gebruik van een TIM formulier.

Als je mij je mailadres via een privé bericht stuurt dan kan ik je een voorbeeld van onze workflow sturen. 

Groetjes Diana 

Reputatie 3
Badge +6

Zijn er ook voorbeelden van hoe de workflow voor afhandelen van de TIM eruit ziet? 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring