Melding Geluksmoment Cliënt

  • 20 May 2019
  • 3 reacties
  • 1058 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Op LinkedIn kwam ik een leuke post tegen van Tommie Niessen, een verpleegkundige. Hij pleit - naast MIC formulieren - voor MGC formulieren: Melding Geluksmoment Cliënt. Wat mij betreft een super leuk en waardevol idee. En iProva kan hier met de Capture app en Melden & Analyseren natuurlijk perfect bij ondersteunen!

Wat vinden jullie? Gaat iemand van jullie ermee aan de slag? Of zijn er misschien al organisaties die dergelijke positieve meldingen en signalen met iProva ondersteunen? We horen het graag!


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Inderdaad een mooi initiatief. Past ook goed in het kader van safety I naar safety II waarbij juist geleerd kan worden van de zaken die wél goed zijn gegaan.

Zijn er ziekhuizen die hier mee werken? Ik ben erg benieuwd of iemand iets kan delen hierover.

Reputatie 5
Badge +8

Wij hebben een tijd lang kaartjes voor patiënten gehad waar ze de positieve dingen aan konden geven. Deze kaartjes waren beschikbaar op de poli's en op de verpleegafdelingen. We zijn hier recentelijk mee gestopt, omdat het niet ingevuld werd. We halen nu de positieve zaken uit de social media.

Maar misschien met een digitale versie dat het beter gaat werken. De gedachte is in iedere geval goed en sluit inderdaad aan bij de safety II gedachte.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring