Vraag

iSync instellingen Azure - niet alle mappen/gebruikers synchroniseren

  • 22 September 2022
  • 6 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Wij gebruiken Azure AD en synchroniseren van daaruit onze gebruikers met iSync voor Zenya. Helaas gaan alle actieve gebruikers hierin mee. Onze ICT-afdeling heeft een heel aantal test-accounts die in het AD in een aparte map zitten. Als er handmatig een iSync actie wordt uitgevoerd en niet elke keer al die mappen worden uitgesloten zien wij die accounts steeds terug in Zenya. Vervolgens wordt er ook steeds bij de dagelijkse synchronisaties meegenomen totdat de handmatige iSync weer is aangepast.

Is er een mogelijkheid om bepaalde mappen uit de Azure AD nooit te synchroniseren, tenzij hier actief actie voor wordt ondernomen? Dus niet tenzij, ipv wel tenzij bij handmatig draaien van iSync.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet,

Rinske


6 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi Jenny,

Ja, die is er. Deze informatie staat in de ISync handleiding.
 

Reputatie 2
Badge +6

Dat klinkt interessant. Ik kan het helaas niet eerst testen in een acceptatieomgeving dus wil zeker weten wat er wel of niet gebeurd.

 

is er een beschrijving met afbeeldingen wat je wel of juist niet moet doen? Ik kan deze niet vinden op de community. Ik verwacht dat dit mij kan helpen om het juiste aan te vinken. Er zit teveel aan vast om zomaar wat te doen.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Jenny,

Zodra je de taak wijzigt van iSync dan stel je bij stap 2 de gebruikers in die je wilt synchroniseren en bij stap 3 de gebruikersgroepen.
Maak je gebruik van de functie 'Synchronize only users from selected groups’, dan betekent dat alleen de gebruikers die zijn geselecteerd en in de geselecteerde groep zitten, worden gesynchroniseerd.
Het is gebruikelijk dat er bij stap 2 de hoofdmap wordt aangevinkt, zodat alle gebruikers zijn geselecteerd en bij stap 3 de gebruikersgroep waar ze in moeten zitten.


 

Reputatie 2
Badge +6

Ook wij lopen tegen bovenstaande aan. Nu vraag ik mij af:

wanneer we de optie ‘Synchronize only users from selected groups’ inschakelen. Houdt dit dan in dat ALLE users van de specifieke groepen gesynchroniseerd worden of alleen de gebruikers die je in die groep aanvinkt?

Het antwoord van de servicedesk: Met de i+SyncManager optie 'Synchronize only users from selected groups' ingeschakeld kunnen jullie vervolgens alleen groepen aanvinken die met de synchronisatie moeten worden meegenomen.

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @RinskeS 

Ik heb hiervoor een melding aangemaakt bij onze Servicedesk. We komen via die weg terug op deze vraag.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring