Maak één geheel van SharePoint Online & Zenya met de nieuwe Integration Kit

  • 8 January 2019
  • 5 reacties
  • 3082 Bekeken
Maak één geheel van SharePoint Online & Zenya met de nieuwe Integration Kit
Reputatie 6
Badge +7

In deze leaflet vind je informatie over de Microsoft 365 en Sharepoint online integratie. 

 


5 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Beste Hilbert,

Wij overwegen de Sharepoint Integration Kit te implementeren.

Wij gebruiken Sharepoint online voor onze Intranetpagina. Een medewerker die op Intranet dan een zoekterm gebruikt en via de Sharepoint Integration Kit ook zoekt in Zenya kan potentieel heel veel documenten en nieuwsberichten enz. vinden. Een medewerker die in Zenya zoekt vindt documenten in een vaste volgorde. Is dat ook van toepassing of kunnen we dat zelf instellen bij de Sharepoint integration Kit? Kunnen wij onze medewerkers hiermee nog meer helpen om de juiste documenten te vinden, door in de configuratie filters in te stellen of beschikbaar te maken in Sharepoint? Kunnen we in de configuratie van de kit hier zelf keuzes in maken of ligt dit vast? Als het vast ligt willen we graag weten in welke volgorde de documenten worden getoond (bron, datum, titel, enz.).

Kun je hier nog een toelichting op geven?

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Rinske

Reputatie 3
Badge +4

De logica in de integration kit is als volgt:

SharePoint resultaten volgorde wordt bepaald door het zoekalgoritme van Microsoft.
Standaard gaat dit algoritme wel meer gewicht geven aan de titel dan aan de inhoud, dus de standaard sortering zou ongeveer de gewenste volgorde moeten geven.

Zenya zoekresultaten worden bepaald door Zenya.
Standaard gaat ook Zenya meer gewicht geven aan de titel dan aan de inhoud, dus de standaard sortering zou ongeveer de gewenste volgorde moeten geven.

Wanneer eenmaal beide zoekresultaten binnen zijn (Sharepoint en Zenya), worden Sharepoint en Zenya items één voor één om de beurt getoond in de resultaten lijst.
Om de beurt, omdat er niet precies te bepalen valt welke items de meest relevante zijn tussen de 2 datasets.

Het gevraagde gedrag is dus zeker niet mogelijk zonder aanpassingen in de code.

Reputatie 1
Badge +2

Waar kan ik meer informatie vinden over de SharePoint Online Integration Kit for Zenya

Is de SharePoint Online Integration Kit for Zenya al afgezet tegen de SearchApp? Voor en nadelen t.o.v. elkaar etc?

Hoe ziet de Zenya integratie in SharePoint eruit? Zijn er gedetailleerdere afbeeldingen beschikbaar? Zoals voor de SearchApp beschikbaar is zie, iProva (zenya.work).  

Alvast bedankt voor het antwoord. 

Reputatie 1
Badge +3

Beste @Bianca Smulders,

Ik heb je vraag doorgezet naar de Servicedesk!

Reputatie 3
Badge +4

@Bianca Smulders

In de bijlage tref je meer informatie over de SharePoint Integration Kit Online versie. Je treft hierin ook een weergave van hoe dit er in SharePoint uitziet.

Wat betreft jouw vraag: 'Is de SharePoint Online Integration Kit for Zenya al afgezet tegen de SearchApp? Voor en nadelen t.o.v. elkaar etc?'

De SharePoint Kit is bedoeld om Zenya resultaten te laten zien tussen jullie andere SharePoint content. Sharepoint is ook weer te geven op een mobiel apparaat via de Sharepoint Mobile app.

De SearchApp ontsluit exclusief Zenya documenten via specifiek verzamelingen voor bepaalde doelgroepen. Daarnaast zijn de documenten ook offline te bekijken op het moment dat het mobiele apparaat zich buiten het bedrijfsnetwerk bevind, dit is voor zover ik weet niet mogelijk met SP. De SearchApp is een kant-en-klare oplossing die eenvoudig te configureren is in een paar minuten voor een Zenya omgeving en direct kan worden ingezet.

Dus om de vergelijking te maken is de Sharepoint oplossing in mijn optiek meer een verzamelbak van informatie, waar Zenya SearchApp al compleet is voorbereid voor een specifiek doel, al kan ik me voorstellen dat in Sharepoint iets te bouwen valt wat enigszins zou kunnen lijken op de SearchApp (ik heb helaas geen beeld bij hoeveel tijd dit zou kosten en hoe specifiek de SP mobile oplossing hetzelfde zou kunnen als de SearchApp).

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring