Marieke Kessels wordt nieuwe CEO van Infoland

  • 15 January 2020
  • 0 reacties
  • 429 Bekeken

Reputatie 4

Beste community leden,

Via deze weg wil ik jullie graag persoonlijk informeren over een belangrijke wijziging binnen Infoland. Aanstaande maandag (20 januari) ga ik mijn functie als CEO overdragen aan  @Marieke Kessels, momenteel nog werkzaam als directeur Sales & Operations bij Infoland. Ik kan me voorstellen dat dit nieuws voor jullie behoorlijk onverwacht komt. Daarom wil ik jullie graag persoonlijk wat meer uitleg geven over hoe ik tot dit besluit ben gekomen.


Waarom ik mijn functie overdraag?

De reden van mijn keuze is tweeledig. Allereerst vind ik het voor iedere organisatie gezond om zo nu en dan van kapitein te wisselen. Waar mijn vader de eerste ± 10 jaar aan het roer van Infoland heeft gestaan, heb ik dat de afgelopen ± 10 jaar gedaan. Deze trend wil ik graag voortzetten door nu iemand anders de ruimte te geven om na te denken over de toekomst van Infoland. Daarnaast ben ik zelf ook toe aan iets nieuws. Als oprichter van Infoland zit ik namelijk al 22 jaar in dezelfde business. Het lijkt me een mooie uitdaging om nu eens iets anders te gaan doen. Wat dit precies is, dat weet ik nog niet. Hier ga ik, zodra daar ruimte voor is, eens rustig over nadenken.

Natuurlijk had ik dit besluit nooit genomen als ik geen goede opvolg(st)er had gehad. Ik heb nu het geluk dat ik de kans heb om Infoland over te dragen aan iemand waar ik het volledige vertrouwen in heb. Oftewel: dit was voor mij hét moment. Deze kans moet ik grijpen, zowel voor mijzelf als voor Infoland.


Waarom ik gekozen heb voor Marieke?

Marieke is iemand die stappen vooruit wil maken en het beste voor heeft met Infoland. Daarnaast zitten we negen van de tien keer op één lijn, wat het voor mij eenvoudiger maakt om alles los te kunnen laten. Tot slot heeft zij de set aan vaardigheden die nodig zijn om deze functie tot een succes te maken. Ze is analytisch, breed georiënteerd, communicatief sterk, weet van aanpakken, ligt als persoon goed in de groep en is al 12,5 jaar werkzaam bij Infoland.
 


En nu?

Dat ik vanaf maandag geen algemeen directeur meer ben van Infoland, betekent niet dat ik Infoland per direct ga verlaten. Het komende jaar (2020) ben ik nog vaak op de werkvloer te vinden om Marieke te ondersteunen bij haar nieuwe rol. En ook na 2020 zal ik, als oprichter (en tevens eigenaar) van Infoland, altijd betrokken blijven bij de organisatie.

 

Dank jullie wel! 

Ik hoop dat ik jullie middels dit bericht een beter beeld heb kunnen geven van mijn besluit om mijn functie als CEO over te dragen aan Marieke. Het is een goed maar moeilijk besluit. Ik heb al die 22 jaar met heel veel plezier voor jullie gewerkt.

Hartelijk dank voor de fijne samenwerkingen en hopelijk tot ziens!

Groeten,

Frank


0 reacties

Geen reactie

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring