Aan de slag met Kaartenbakken

  • 5 November 2018
  • 9 reacties
  • 3671 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 1316 reacties

Met ‘Kaartenbakken’ kun je objecten (‘kaarten') beheren die je in andere modules van Zenya kunt gebruiken voor allerlei toepassingen, bijvoorbeeld:

  • Registratie van bedden en apparatuur in het ziekenhuis, verpleeghuis etc. voor onderhoud, reparaties, bedieningsinstructies en meer;
  • Beheer van laboratoriumapparatuur waarbij het belangrijk is dat deze regelmatig wordt gekalibreerd en gecheckt en waarvoor afwijkingen direct eenvoudig gemeld moeten kunnen worden;
  • Gebouwen voor beveiliging, zodat er bijvoorbeeld eenvoudig schade gemeld en opgelost kan worden;
  • Apparatuur en machines die onderhouden worden door een Technische Dienst. Taken worden automatisch ingepland zodat je nooit meer een check mist;
  • IT-apparatuur als printers, beeldschermen of laptops, voor het bijhouden van garantie, het eenvoudig (laten) melden van storingen en plannen van updates.

In deze training vertellen we je er meer over.


9 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Hallo Inge,
Ik wil een kaartenbak maken met ontruimingsplattegronden zodat deze via een EHS-ronde te gebruiken zijn. Deze plattegronden zitten al als documenten in iProva. Hoe krijg ik deze documenten nu in de kaartenbak?

gr.,
Erik
Hallo @ekemke ,

Wat wil je doen met de plattegronden? Als je deze moet kunnen raadplegen tijdens een EHS-ronde dan zou je ook een verwijzing naar het document kunnen maken.

Als je de ronde's wilt lopen per plattegrond dan kun je er kaarten van maken, je kunt dan per kaart (plattegrond) een vragenlijst invullen.

Je zou een kaartenbak 'Plattegronden' kunnen maken en dan velden gebruiken als bijvoorbeeld:
  • Naam plattegrond (tekstveld)
  • Bijbehorend document (verwijzing veld)
Bij elke kaart (plattegrond) voeg je dan een verwijzing naar het bijbehorende document toe.
Badge +1
Hallo,

Ik wil graag reageren op het start topic, Aan de slag met kaartenbakken.
Naar mijn idee zijn de mogelijkheden om rechten toe te kennen wat te beperkt.
Of ik geef iemand of een groep rechten om een kaartenbak te beheren, dus alles ermee te doen,
ook verwijderen, of alleen leesrechten, dit bij een direct gebruik van een kaartenbak.

Maar in veel gevallen wil je een beheerder of beheersgroep voor een kaartenbak zodat die velden kunnen aanmaken of wijzigen en andere gebruikers zouden kaarten moeten kunnen toevoegen.

Voor zover wij hebben kunnen nagaan kunnen we de rechten zo niet instellen.
Is dit correct? Is er een andere manier om dit toch zo in te richten? Waarom heeft Infoland ervoor gekozen dit soort rechtentoekenning zo niet in te richten, dit lijkt toch een basisfunctionaliteit?

Met vriendelijke groet,
H. Halmans
Reputatie 6
Hoi @H. Halmans, leuk je ook hier tegen te komen!

Met meer type rechten wordt het verhaal ook steeds on-overzichtelijker? Wanneer kan nu iemand wat? Het idee is dat beheerders kaarten kunnen toevoegen, wijzigen en verwijderen. En dat is wel zo overzichtelijk. Wel snap ik de behoefte dat wellicht ook andere mensen kaarten moeten kunnen toevoegen, terwijl ze niet alle andere dingen moeten kunnen. Over dat onderwerp zijn we letterlijk nu aan het nadenken. Dus wordt vervolgd!

Wel gaan we met betrekking tot rechten het ook mogelijk maken dat je rechten per kaart kan instellen. Zo kun je wel veel flexibeler omgaan met het beheer van de kaarten.
Badge
Hi,

Wanneer ik de optie 'Download MS Excel sjabloon voor importeren' gebruik, dan krijg ik niet alle velden te zien die ik heb gedefinieerd in mijn kaartenbak. Hoe komt dit?

Groetjes Karin
Hi,

Wanneer ik de optie 'Download MS Excel sjabloon voor importeren' gebruik, dan krijg ik niet alle velden te zien die ik heb gedefinieerd in mijn kaartenbak. Hoe komt dit?

Groetjes Karin


Het klopt dat niet alle velden zichtbaar zijn, je ziet alleen de veldtypen die worden ondersteund bij het importeren. De velden die je niet in het Excel-bestand ziet, kun je niet importeren.
Badge
Bedankt Inge, is me duidelijk nu.
Reputatie 5
Badge +8

@Inge Kuijpers, kan ik een al bestaande vragenlijst koppelen aan een nieuwe kaartenbak of een kaart in deze kaartenbak? Ik zie en weet wel dat je documenten, meldingen en taakschema's kunt koppelen, maar mis hier de optie ‘vragenlijsten'. Nu hebben wij bestaande vragenlijsten die we aan kaarten en kaartenbakken willen koppelen, wat is hierin de beste werkwijze?

@Inge Kuijpers, kan ik een al bestaande vragenlijst koppelen aan een nieuwe kaartenbak of een kaart in deze kaartenbak? Ik zie en weet wel dat je documenten, meldingen en taakschema's kunt koppelen, maar mis hier de optie ‘vragenlijsten'. Nu hebben wij bestaande vragenlijsten die we aan kaarten en kaartenbakken willen koppelen, wat is hierin de beste werkwijze?

 

Hoi @Berber Werkman,

Wanneer je een vragenlijst wilt invullen die over een bepaalde kaart/kaartenbak gaat, dan kun je daarvoor een vragenlijst maken met objecttype ‘kaart'. Zie ook dit topic over de verschillende typen vragenlijsten. Is dat wat je bedoelt?

Het objecttype kun je voor een bestaande vragenlijst echter niet meer aanpassen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring