Training

Rapport 'Lijst van openstaande taken'

  • 22 September 2022
  • 11 reacties
  • 255 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 316 reacties

Wanneer je als manager inzicht wilt hebben in de openstaande taken in Zenya van je medewerkers dan kun je daarvoor het rapport ‘Lijst van openstaande taken’ gebruiken.

In deze training leggen we uit hoe je dit rapport kunt gebruiken.


11 reacties

Badge +1

Ontzettend fijn dat deze rapportage wordt geïmplementeerd. Ik heb hier nog wel een vraag over:

Kan een centraal documentbeheerder de rechten voor deze rapportage ook krijgen zonder te worden weergegeven als manager van de gebruikers?

Of is dan de werkwijze om de centraal documentbeheerder in de groep managers te plaatsen de oplossing om deze rechten aan de centraal documentbeheerder te geven?

Je dient echt ‘manager’ te zijn van de gebruiker waarvoor je de taken wilt zien. De rol documentbeheerder is bij dit rapport niet van toepassing.

Badge +3

Heeft iedereen standaard dit rapport. In mijn overzicht zie ik dit betreffende rapport niet.

 

Hoi @Sigrid,

De systeemgroep ‘Managers’ heeft leesrechten voor dit rapport. In deze groep zitten automatisch alle gebruikers die als manager bij een andere gebruiker zijn aangeduid.

Badge +3

Zowel administrator, als functioneelbeheerder, als medewerker die volgens instructie is aangeduid als manager ziet deze lijst niet.

Kan er meer info worden gegeven hoe deze lijst te vinden? 

Hoi Sigrid,

Als je een gebruiker bent die in de systeemgroep ‘Alle managers’ zit, zou je het rapport moeten vinden. Je kunt controleren wie in deze groep zit via Applicatiebeheer > Gebruikers en gebruikersgroepen > Gebruikersgroepen.

Daar kies je de groep ‘Alle managers’ en dan kun je op tabblad ‘Groepsleden’ zien welke gebruikers in deze groep zitten en daardoor ook rechten hebben voor dit rapport. 

Als je het als ‘manager’ nog steeds niet kunt vinden, gaan we op de servicedesk even met je meekijken waar het probleem zit.

Badge +1

In onze organisatie worden taken gekoppeld aan Teams, en dus niet aan personen. Klopt het dat deze taken niet meegenomen worden in het rapport?

Hallo @Sophie Menheere,

Het rapport geeft alle openstaande taken van een gebruiker weer. De manager van die gebruiker kan het rapport uitvoeren.

Teams is een andere entiteit dan gebruikers. Die worden niet meegenomen in het rapport. Als je hiervoor ook een rapport zou willen, om een overzicht te krijgen van de openstaande taken van een team, dan zou je hiervoor een idee toe kunnen voegen.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi,

Ik ben ingesteld als manager van een aantal gebruikers, maar als ik het rapport draai is het volstrekt niet duidelijk welke documenten of meldingen een taak betreft. Wij zien namelijk het volgende in het rapport:

 

Waar bij het voorbeeld uit de training hierboven zie dat onder “onderwerp” afgelezen kan worden om welk document het gaat is dit bij ons niet zichtbaar.

Kan iemand mij helpen om uit te leggen welke instelling ik/wij verkeerd hebben staan waardoor is verbeterd kan worden? Dankjewel!

 

overigens bij oude taken die al heel lang bestaan (taken uit 2019) gaat het dan wel weer goed, daar is dan wel weer zichtbaar welk document een controle taak betreft gek genoeg:

 

Hoi @AnnetteG,

Onze servicedesk pakt dit verder met je op om uit te zoeken waarom je de documenttitels niet ziet.

Het rapport bevat de titel van de taak zoals die bij de systeemsjablonen is ingesteld, zie:

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring