Training

Werken met kaarten in een kaartenbak

  • 1 September 2022
  • 10 reacties
  • 656 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Wanneer je een kaartenbak hebt gemaakt. kun je deze vullen met kaarten en de kaarten vervolgens gaan gebruiken binnen Zenya. In deze training vertellen we je meer over de mogelijkheden.


10 reacties

Badge +1

@Inge Kuijpers 

Beste Inge,

 

Bij eigenschappen van kaartenbak zie ik een tabblad weergave.

Hier kan je een eigenschappenkaart definieren.

Ik maakte een verzameling van zo een kaartenbak.

Na een zoek actie in het portaal zie ik niet de eigenschappenkaart maar de kaart van de kaartenbak zoals bij de beheerders.

Waar dient de eigenschappenkaart dan voor?

Ik vind hier nergens iets over in de community.

Hoi Jan,

De eigenschappenkaart wordt getoond wanneer de kaart ‘ergens’ is gebruikt in een veld. Wanneer je bijvoorbeeld:

  • Een kaart hebt gekozen in een veld bij een document
  • Een kaart hebt gekozen in een melding
  • Een kaart hebt gekozen bij een andere kaart

Dan kun je daar op de naam van de kaart klikken waarna de eigenschappenkaart wordt getoond.

Badge +1

Ik ben aan het zoeken naar "Zoeken in de kaartenbak” Stel ik heb een kaartenbak met 500 kaarten en ik wil er één van hebben. Hoe zoek ik dan naar die kaart?

Een simpel ctrl-F helpt mij wel op de openstaande pagian, maar zoekt niet op de achterliggende pagina's 

Hoi @hansbaars,

Je zou een filter op de weergavenaam van de kaart kunnen gebruiken:

 

 

Badge +1

Hoi @hansbaars,

Je zou een filter op de weergavenaam van de kaart kunnen gebruiken:

 

 

@Inge Kuijpers : Hoe simpel kan het wezen!!! Dank!!

Reputatie 1
Badge +6

Hoi @Inge Kuijpers ,

 

Met het aanmaken van een nieuwe kaartenbak krijg je standaard het tabblad “Vragenlijsten” te zien. Nu maken wij zelf geen gebruik van vragenlijsten binnen mijn organisatie, en kennen mensen deze optie dus ook niet. 

Is er een mogelijkheid om (net zoals voor Meldingen en Documenten en Gekoppelde Kaartenbakken) dit tabblad uit te schakelen/te verbergen? Ik zie deze optie namelijk niet terug bij de kaartenbak instellingen onder “Koppelingen”

 

Alvast bedankt!

Hoi @AnnetteG,

Volgens onze gegevens zouden jullie een licentie hebben voor Vragenlijsten, vandaar dat je ook het tabblad ziet.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi Inge, 

 

dat begrijp ik. Ik had gehoopt dat we deze net zoals voor de “documenten”en “meldingen” ook het tabblad zouden kunnen verbergen (want we hebben ook licenties voor FLOW en DOCS, maar die tabbladen verschijnen niet standaard).

Maar als dat niet kan dan houd het op.

 

Dankjewel

Reputatie 2
Badge +1

Dag Inge,

Ik moet een paar 1000 kaarten aanmaken. Ik zou dit willen doen met een upload. Ik kan evenwel het veld organisatie-eenheid niet meenemen in het import sjabloon. Ik vindt ook geen mannier om hetzelfde veld organisatie-eenheid in meerdere kaarten gelijktijdig aan te vullen. Ik heb geen zin om een paar duizend kaarten 1 voor 1  te openen om de organisatie-eenheid in te vullen. En een nieuw veld van het type lijst genereren lijkt mij ook niet echt bevorderlijk als het veld organisatie-eenheid bestaat in Zenya. Enig idee om dit probleem op te lossen?

Johan

Hoi @jguns,

Je zou hiervoor een serviceverzoek bij ons indienen via Mijn Infoland. We kunnen dan nagaan of dit via een eenmalige opdracht voor jullie kunnen uitvoeren.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring