Training

Compliance - Zichtbaar maken of je voldoet aan normen, doelstellingen of richtlijnen

  • 16 January 2020
  • 6 reacties
  • 1568 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2412 reacties

Wanneer je kaders hebt ingericht om je normen, doelstellingen en/of richtlijnen vast te leggen, kun je met behulp van het Compliance overzicht inzichtelijk maken in hoeverre je hieraan voldoet.

Hoe je het overzicht kunt inrichten en gebruiken, leggen we je uit in deze training.


6 reacties

Badge

Dankjewel, we gaan het uitproberen.

Groetjes,

M.Reitsma

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @M Emanuel,

Hierbij een reactie op beide onderwerpen.

Momentopname 

Via de rapportfunctie van Zenya is het mogelijk om een uitdraai te maken van het huidige Compliance overzicht, je vindt deze standaard rapporten op de volgende manier:

  • Ga via het hamburgermenu naar Rapportages
  • Klik op de rapportmap "Compliance” - hier zijn verschillende rapportmogelijkheden beschikbaar
  • Vink een van de rapporten aan en klik vervolgens op "Uitvoeren” om het rapport te genereren.

Verder is het van belang om te weten dat je rechten nodig hebt op deze rapporten. De applicatiebeheerder van je organisatie kan deze instellen voor je.

Externe toegang tot Compliance overzicht

Dat kan op twee manieren:

  1. Je kunt een of meerdere Compliance rapporten doorsturen naar de externe partij
  2. Of je maakt een Zenya account aan (b.v. met de naam “Auditor”) en je geeft dat account toegang tot je Compliance overzicht. Zenya Compliance voorziet in 2 leesrollen die hierop anticiperen, nl. "Lezer extern’ en "Lezer intern”

 Je kunt dan bijvoorbeeld de score buiten zicht houden van de "Lezer extern”, Zie Compliance - Zichtbaar maken of je voldoet aan normen, doelstellingen of richtlijnen | Infoland Community voor meer informatie hierover.

Badge

Beste,

Is het mogelijk om een moment opname te maken van de compliance?

Kan externen ook toegang krijgen tot de compliance van een kader en organisatie eenheid?

Groetjes,

M.Reitsma

Reputatie 1
Badge +4

Beste Kelly,

Heel hartelijk dank voor de uitleg; dit is precies wat ik zocht!

Groeten,

Karen

Hallo @Karen van Vliet,

Dit is in te stellen via het Applicatiebeheer - Kaders. Per paragraaf is in te stellen of er wel/niet scores ingesteld mogen worden. Een ‘hoofdniveau’ is daarmee op ‘nee’ te zetten en een onderliggende blijft op ‘Ja’. 

Reputatie 1
Badge +4

Heldere training! Ik heb gezien dat onder scores aangevinkt kan worden dat een item en de onderliggende items niet van toepassing zijn. Bij de ISO 15189 zijn er vaak items die zelf geen normtekst hebben maar de onderliggende items wel; bv 4.4 bevat geen tekst maar de onderliggende normen 4.4.1 en 4.4.2 wel . Ik zou graag instellen dat men bij 4.4 geen scores hoeft te geven, maar als ik dat via het vinkje doe, zijn 4.4.1 en 4.4.2 ook niet meer beschikbaar.

Is er een andere manier om wel een item, maar niet de onderliggende items uit te sluiten? 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring