Vraag

Hoe kan ik taken van een gebruiker bewerken?

  • 7 January 2021
  • 9 reacties
  • 212 Bekeken

Badge +2

Hoe kan ik als administrator taken van een user bewerken (bijvoorbeeld omdat zijn/haar functie gewijzigd is, of omdat hij/zij de organisatie verlaten heeft)?
Ik wil concreet een aantal taken aan andere users toewijzen, of irrelevante taken schrappen.


9 reacties

Hoi @stefaan,

Je kunt taken en verantwoordelijkheden van een gebruiker laten overnemen door een andere gebruiker. Daarbij zet je alle taken van dezelfde categorie over naar één andere gebruiker.

Als je meer specifiek bepaalde taken aan iemand anders wilt toewijzen, kun je dat vaak doen bij de entiteit waar de taak over gaat, bijvoorbeeld een document of een melding.

Wanneer een taak niet meer relevant is, kun je kijken of de taak kan worden verwijderd. Dat is afhankelijk van het type taak. Zo kun je bijvoorbeeld een uitnodiging voor het schrijven van een document intrekken bij dat document waardoor ook de taak vervalt.

Badge +2

Hallo Inge,

Bedankt voor je snel antwoord. De vraag was eigenlijk: hoe krijg ik een lijst of een overzicht van openstaande taken die bij een bepaalde user horen, en hoe kan ik die geheel of partieel (maar in elk geval in bulk) aan iemand anders toewijzen of cancelen?

Een lijst van alle taken van één gebruiker is er niet.

Wat misschien wel kan helpen:

  • Bij het overnemen van taken en verantwoordelijkheden zou je alle categorieën kunnen aanvinken waarna je in stap 3 een rapport kunt maken van de over te nemen taken en verantwoordelijkheden. Je kun daarna dan in stap 3 de actie voor het overnemen annuleren zodat je nog geen wijzigingen doorvoert.
  • Bij de gebruiker waarvoor je de taken wilt zien, kun je bij de details op tabblad ‘Rollen’ zien welke rollen de gebruiker heeft.
  • Als de gebruiker ook nog in gebruikersgroepen zit, kun je bij die groep ook zien welke rollen de groep heeft.
Badge +2

Hallo Inge,
Bedankt voor je snel antwoord - misschien helpt inderdaad dat rapport ons verder. 

Reputatie 5
Badge +8

@Inge Kuijpers, hierop inspelend: wij hebben regelmatig dat iemand intern een andere functie krijgt. We willen dan een deel van de iProva-taken overzetten naar een andere gebruiker. Bijv. een deel van de taken binnen ‘meldingen’ moet overgezet worden, maar een deel ook niet. Nu kunnen we alleen kiezen om alle taken binnen ‘meldingen’ om te zetten naar een andere gebruiker. 

Weet jij of jullie bezig zijn om dit ook meer per taak te kunnen overzetten? of per meldingstype bijv? in plaats van bijv. alle taken binnen meldingen? Of taken bij documenten op bepaalde mappen binnen documenten en niet alle taken binnen documenten? Bij een wijziging in de OE en verantwoordelijkheden zou dit wel heel fijn zijn. 

Hoi @Berber Werkman, wat je wilt kan met de huidige functionaliteit inderdaad niet. Hier is ook nog geen doorontwikkeling voor gepland.

Reputatie 5
Badge +8

Jammer, want zou veel tijd schelen als medewerkers intern van afdeling of functie wijzigen. 

Reputatie 3
Badge +2

Berber, mijn advies zou zijn te zorgen dat gebruikers niet heel veel actiepunten dan wel openstaande meldingen op hun naam hebben staan. Hierdoor kun je afspreken dat de coördinator actiepunten moet omzetten naar de nieuwe actienemer. 

Daarnaast zou ik de verantwoordelijkheid bij de gebruiker zelf houden, ondanks diegene ergens iets anders gaat doen, dat die ook zorg draagt dat de acties / taken bij de nieuwe actienemer komen.

Reputatie 5
Badge +8

@rneefjes ons doel is natuurlijk ook dat er zo weinig mogelijk taken/ acties open staan bij gebruikers. Echter de realiteit is dat dit op sommige vlakken of bij sommige gebruikers wel zo is. En in een relatief klein ziekenhuis, waar veel mensen met ‘dubbele pet’-taken werken, komt het regelmatig voor. Denk bijvoorbeeld aan documenten: een gebruiker heeft taken om documenten te schrijven, te beoordelen en te controleren. Deze hoeveelheid taken kan behoorlijk oplopen. En als de medewerker dan voor één onderdeel de werkzaamheden niet meer gaat doen, wil ik die taken in één keer kunnen overzetten naar een andere medewerker. En datzelfde geldt ook voor meldingen. We redden het nu wel door alles handmatig om te zetten, maar heel handig is het niet. En voor bijv. meldingen hebben wij ingesteld dat een gebruiker actiepunten niet altijd zelf kan overzetten, dus de verantwoordelijkheid helemaal bij een gebruiker neerleggen is niet altijd mogelijk. 

Blijven we eerst maar gewoon onze huidige werkwijze houden. Wie weet komt hier in de toekomst nog eens verandering in. :wink:

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring