Q&A

Hoe zorgen we ervoor dat e-mails blijven aankomen met Flowmailer (SaaS omgeving)

  • 7 July 2020
  • 3 reacties
  • 403 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2444 reacties

In Zenya SaaS wordt er gebruik gemaakt van functionaliteit voor het versturen van e-mail berichten. Tot op heden wordt deze dienst geleverd door onze partner Uniserver. Uniserver heeft echter aangegeven per 1 november 2020 te gaan stoppen met het leveren van deze dienst. De belangrijkste reden hiervoor is dat Uniserver zich meer wil gaan richten op het leveren van nieuwe (multi)cloud diensten die beter bij haar toekomststrategie passen.

Infoland heeft volgend op de berichtgeving van Uniserver een onderzoek gestart naar een passende, veilige en betrouwbare vervanging voor de e-maildienst. Hierbij zijn we uitgekomen op Flowmailer als geschikte subverwerker om de huidige e-maildienst te vervangen.

 

Zodra er is overgeschakeld naar Flowmailer zijn er vanuit iProva geen SPF records meer nodig. Dus alles van Uniserver kan er tzt uit.

Tijdens de omzetting die wij doen om over te schakelen naar Flowmailer wordt in iProva een instelling gezet die ervoor zorgt dat er altijd vanuit noreply@iprova.nl/be/org wordt gemaild (en dus niet meer zoals nu het geval is vanuit je eigen domein). Hierdoor is de SPF dus niet meer nodig en wordt de SPF van ons gebruikt) EN er een Reply-TO attribuut aan de mail header wordt toegevoegd met het daadwerkelijke gewenste reply adres van de gebruiker.

Mails vanuit Zenya komen dus altijd van noreply@iprova.nl/be/org. Als die is gewhitelist in EOL blijft de mailflow zonder problemen werken.


3 reacties

Topics die ik volg wordt niet onthouden, maar reacties wel.

Wil deze topic bewaren dus vandaar de reactie.

Reputatie 3
Badge +4

Hallo @CL ZRTI  ( Costas ),  

 

Kun je zeggen wat je precies wil bewaren. Als je onder aan het Topic klikt op Topic volgen, dan krijg je iedere keer als er een reactie komt, en email.

 

Als je deze link opslaat, dan bewaar je zelf het Topic :

 

 

Marcel

Hallo Marcel,

 

Vorige week werden alleen reacties onthouden in mijn profiel, ook als ik ‘Topic volgen’ selecteerde.

Dit is inmiddels opgelost:

 

 

 

Toch dankjewel voor je reactie.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring