Organisatie rondom iProva

  • 6 November 2018
  • 4 reacties
  • 281 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Ik ben benieuwd hoe bij andere ziekenhuizen de organisatie rondom iProva is geregeld. Wij maken gebruik van 'Documenten' (iDocument), 'Meldingen' (iTask) en 'Vragenlijsten' (iCheck) en hebben daar ongeveer 1,5 fte voor ter beschikking in een organisatie met zo'n 8000 medewerkers.

Qua organsiatiestructuur hebben we themagroepen voor zowel 'Documenten' (iDocument) als 'Meldingen' (iTask), bestaande uit gebruikers en kwaliteitsmedewerkers die zich bezighouden met zaken op tactisch niveau (gebruikerswensen/testen etc.) met daarboven een beheergroep 'Documenten' die zich meer op strategisch niveau richt (beleid/visie etc.).

Een fraai staaltje ambtelijke organisatie die de voortgang niet altijd bevorderd en die gelukkig op korte termijn dan ook anders ingericht gaat worden.

Hoe zit dat bij anderen? Ik ben benieuwd naar jullie structuur en ervaringen.

4 reacties

Hallo @Ron la Lau, kijk ook eens bij het topic over de samenwerking met het Sllingeland ziekenhuis. Hierin vind je bij de reacties hoe de organisatie rondom 'Documenten' is ingericht.

Reputatie 3
Badge +5
Inge, dank voor je reactie. Genoemde topic gaat met name over een optimalisatieslag die is gemaakt (goed idee, ga ik hier ook voorstellen), maar gaat niet echt in over de organisatiestructuur van het Slingeland. Juist daar ben ik benieuwd naar.
Reputatie 5
Badge +8
Wij zijn een organisatie van +- 800 medewerkers. Wij maken gebruik van iDocument, iTask, & iCheck. We kijken om uit te breiden naar iData & iPlan.

Momenteel werken we met een centraal beheer. (één iemand) en daar is iets minder dan 0.5 FTE voor vrijgesteld.

Tot op heden verloopt alles vlot.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Andrei,

Dank voor je reactie. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat centraal documentbeheer een stuk efficienter is t.o.v. de ongeveer 300 documentbeheerders die wij nu hebben.

Fte functioneel beheer zitten we op minder dan 1,5. Hoe is dat bij jullie?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring