Eenvoudig informatie zoeken en raadplegen, meldingen doen, vragenlijsten invullen en nog veel meer. Dit kunnen je gebruikers doen vanuit het portaal.
Wanneer een gebruiker Zenya opent, wordt zijn startportaal geopend. In een portaal kun je specifieke informatie vanuit documenten, processen, vragenlijsten en formulieren snel vinden en heb je -afhankelijk van je rechten- toegang tot diverse beheeronderdelen. Je kunt meerdere portalen inrichten, bijvoorbeeld voor specifieke afdelingen, thema’s etc. Dat geeft je de mogelijkheid gerichte informatie voor een bepaalde gebruiker of gebruikersgroep inzichtelijk te maken.
Voordat we uitleggen hoe je een portaal inricht, laten we eerst zien hoe het portaal eruit ziet en wat je ermee kunt.
Hoe ziet het portaal eruit en wat kun je ermee?
1. Algemeen
2. De knoppen
Hoe richt je een portaal in?
In het applicatiebeheer vind je diverse onderdelen waarmee je een portaal kunt inrichten.
1. Algemene Instellingen
- Systeeminstellingen - Achtergrond en kleurinstellingen
- Portaalinstellingen
2. Verzamelingen
3. Portalen
3.1. Eigenschappen
- Bepaal de lay-out van je portaal
- Belangrijke documenten uitlichten
- Informatiepaneel
- Panelen tonen op de startpagina
3.2. Verzamelingen – Koppelen aan je portaal
3.3. Zoekinstellingen – Zoekresultaten presenteren en filteren
3.4. Rechten – Lees- en beheerrechten instellen
3.5. Dashboard
Bepaal welke gegevens je wilt opnemen in de diagrammen op het dashboard:
- Management info gegevensset – Voor Vragenlijsten en Risico’s
- Publieke filters – Voor Meldingen
Maak voor diverse modules diagrammen:
- Standaard diagrammen voor meerdere portalen
- Diagrammen over Meldingen
- Diagrammen over Vragenlijsten
- Heatmap voor Risico’s
- Veelvoorkomende trefwoorden
- NPS score
3.6. Invullen pagina - Inhoud toevoegen
3.7. Nieuws - Berichten plaatsen
4. Gebruikers
5. Zoeken
5.1 Zoekresultaten verbeteren
- Zoeken beheer – Zoekvragen en aanbevolen links
- Synoniemen
- Velden - Meta data toevoegen aan documenten