Stappenplan

Stappenplan Portaal – Hoe richt je dit als applicatiebeheerder in?

  • 11 October 2021
  • 1 reactie
  • 30043 Bekeken
Stappenplan Portaal – Hoe richt je dit als applicatiebeheerder in?
Reputatie 7

Eenvoudig informatie zoeken en raadplegen, meldingen doen, vragenlijsten invullen en nog veel meer. Dit kunnen je gebruikers doen vanuit het portaal. 

Wanneer een gebruiker Zenya opent, wordt zijn startportaal geopend. In een portaal kun je specifieke informatie vanuit documenten, processen, vragenlijsten en formulieren snel vinden en heb je -afhankelijk van je rechten- toegang tot diverse beheeronderdelen. Je kunt meerdere portalen inrichten, bijvoorbeeld voor specifieke afdelingen, thema’s etc. Dat geeft je de mogelijkheid gerichte informatie voor een bepaalde gebruiker of gebruikersgroep inzichtelijk te maken.

Voordat we uitleggen hoe je een portaal inricht, laten we eerst zien hoe het portaal eruit ziet en wat je ermee kunt.
 

Hoe ziet het portaal eruit en wat kun je ermee?
 

1. Algemeen

2. De knoppen


Hoe richt je een portaal in?

In het applicatiebeheer vind je diverse onderdelen waarmee je een portaal kunt inrichten. 


1. Algemene Instellingen

2Verzamelingen

3. Portalen

3.1. Eigenschappen

3.2. Verzamelingen – Koppelen aan je portaal  

3.3. Zoekinstellingen – Zoekresultaten presenteren en filteren

3.4. Rechten – Lees- en beheerrechten instellen

3.5. Dashboard
       Bepaal welke gegevens je wilt opnemen in de diagrammen op het dashboard:

       Maak voor diverse modules diagrammen: 

3.6. Invullen pagina - Inhoud toevoegen 

3.7. Nieuws - Berichten plaatsen


4. Gebruikers


5. Zoeken

5.1 Zoekresultaten verbeteren

5.2 Feedback over zoeken 


1 reactie

Wil je bovenstaande trainingen printen? Maak dan gebruik van dit webshare document waarin links staan naar afdrukbare versies van de trainingen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring